در جلسه هیات دولت به ریاست روحانی مطرح شد تصمیمات دولت برای رفع مشکلات و توسعه استان سیستان و بلوچستان

به گزارش آذر در جلسه هیئت دولت که بعدازظهر روز یکشنبه به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، معاون اول رئیس جمهور گزارشی از سفر دو روزه خود به استان سیستان و بلوچستان، به هیئت وزیران ارائه داد.
به گزارش آذر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در جلسه هیئت دولت که بعدازظهر روز یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، معاون اول رئیس جمهور گزارشی از سفر دو روزه خود به استان سیستان و بلوچستان، به هیئت وزیران ارائه داد. اع رسانی دفتر هیئت دولت» در این نشست که با رعایت پروتکل های بهداشتی و به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد، مشکلات استان سیستان و بلوچستان بخصوص در زمینه راه آهن چابهار، گازرسانی به همه شهرها، روستاها و سایر مناطق استان، مشکلات صید و صیادان و مسائل و مشکلات حاشیه نشینی در شهر چابهار و زاهدان، مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
در مسافرت معاون اول رئیس جمهور همینطور از طرح های مهم توسعه سواحل مکران و طرح احیاء ۴۶ هزار هکتار اراضی دشت سیستان بازدید و مسائل و مشکلات هریک بررسی گردید.
بعد از این گزارش، مقرر شد کارگروهی مرکب از سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه های جهاد کشاورزی، نیرو، کشور و استاندار سیستان و بلوچستان تشکیل گردد تا ظرف دو هفته تشکیلات مناسب اداری با هدف مدیریت نظام بهره برداری از طرح عظیم ۴۶ هزار هکتاری سیستان و توسعه استان سیستان و بلوچستان را به دولت ارائه دهد.
در ادامه جلسه، برخی از پیشنهادهای دستگاههای اجرایی بررسی و تصویب گردید.
** اصلاح آئین نامه پشتیبانی از شرکتهای نوپا
هیئت وزیران در جهت ایجاد شفافیت و تسریع در انجام وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پشتیبانی از شرکتهای نوپای حوزه فناوری اطلاعات، «آیین نامه پشتیبانی از شرکتهای نوپا» را اصلاح کرد.
به باعث اصلاح آئین نامه فوق، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است از راه سازمان ها و شرکتهای تابعه خود بر مبنای آئین نامه اجرایی ماده (۴۴) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، در صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین که با مأموریت توسعه شرکتهای مورد حمایت و با سرمایه حداقل یک هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب مربوط بودجه سالانه با مشارکت بخش غیردولتی تشکیل می شود، مشارکت نماید.
** اصلاح آئین نامه اجرایی قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری
دولت به منظور استفاده از ظرفیت های الکترونیکی و بهره برداری از سامانه های ارتباطی مجازی در برگزاری برخط (آنلاین) جلسات مجمع عمومی سالانه کانون کارشناسان رسمی دادگستری با عنایت به شیوع بیماری کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند، با الحاق یک تبصره به ماده (۳۷) آئین نامه اجرایی قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری موافقت نمود.
به باعث تبصره یاد شده، شورایعالی کارشناسان رسمی و کانون های کارشناسان رسمی دادگستری پس از تأمین و تجهیز زیرساخت ها و امکانات لازم، مجازند حسب لزوم، مجامع و انتخابات خویش را به صورت مجازی برگزار نمایند
** تصویب اساسنامه نمونه صندوق های پژوهش و فناوری
هیئت وزیران اساسنامه صندوق های پژوهش و فناوری را که پیشتر در جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری و با هدف تقویت فرآیند نظارتی کارگروه و تطابق هرچه بیشتر با قوانین مرتبط کشور اصلاح و مصوب شده بود، تصویب کرد.
به باعث اساسنامه مذکور، صندوق پژوهش و فناوری دارای شخصیت حقوقی مستقل و به صورت غیردولتی، در چارچوب شرکت سهامی و به استناد مجوز کارگروه مندرج در آئین نامه اجرایی ماده (۴۴) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تأسیس شده و دارای استقلال مالی و استخدامی است که با رعایت این اساسنامه و تحت نظارت کارگروه، فعالیت می نماید.
فعالیت ها، منابع تأمین مالی و ارکان صندوق، ترکیب مجمع عمومی و هیئت مدیره و وظایف و اختیارات آنها و ترکیب بازرسان صندوق، از دیگر مواد مندرج در اساسنامه یاد شده است.
** اعلام نظر دولت درمورد برخی از طرح های نمایندگان مجلس
دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر درمورد برخی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خویش را برای پیگیری طرح های مربوط تعیین کرد.