ادعای وزیر رژیم صهیونیستی درباره تصمیم دولت بایدن برای بازگشت به برجام

به گزارش آذر وزیر انرژی رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به روابط نزدیک جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا با این رژیم، ادعایی را درباره تصمیم دولت او برای بازگشت به توافق هسته ای بیان نمود.
به گزارش آذر به نقل از روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست، یووال اشتاینیتز وزیر انرژی رژیم صهیونیستی که روابط نزدیکی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم دارد روز چهارشنبه در گفت و گو با این روزنامه مدعی شد: من مطمئن هستم که بایدن دوست اسرائیل خواهد ماند و از دست یابی ایران به تسلیحات هسته ای جلوگیری خواهد نمود.
اشنایتز افزود: بایدن همیشه روابط صمیمانه ای با اسرائیل داشته است و به شدت نسبت به امنیت آن متعهد است.
بر طبق این گزارش، ادعای این وزیر صهیونیست درباره اطمینان از ممانعت بایدن از دست یابی ایران به تسلیحات هسته ای در حالی مطرح می شود که بنا بر فتوای مقام معظم رهبری ایران، تولید، نگهداری و بکارگیری تسلیحات هسته ای حرام است و مقامات ایران در جهت این فتوا تاکید کرده اند که برنامه هسته ای ایران اهداف نظامی نداشته و تنها اهداف صلح آمیز را دنبال می کند.
نگرانی رژیم صهیونیستی از بازگشت دولت جو بایدن به توافق هسته ای (برجام) به دنبال این است که بایدن در وعده های انتخاباتی اش اعلام نمود در صورت «بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای» به این توافق باز می گردد.
دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ با ادعای ناقص بودنش از آن خارج شد و تحریم های گوناگونی ضد ایران اعمال کرد.
ایران به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته ای و تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان در جهت پیدا کردن راهکاری کاربردی برای کاهش تأثیر تحریم های آمریکا و نرمال سازی روابط اقتصادی با ایران، سال قبل اعلام نمود که در پنج گام تعیین شده و طبق راهکارهای مقرر در توافق هسته ای، تعهدات داوطلبانه اش در توافق را می کاهد.
مقامات ایران تاکید کرده اند تمام این اقدامات در صورت عملی شدن تعهدات دیگر طرف های برجام، بازگشت پذیر است.