گلرو : دولت بایدن دنباله رو مسیر ترامپ است

به گزارش آذر رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: شرط و شروط وزیر امور خارجه آمریکا برای ایران نشان میدهد که دولت بایدن می خواهد همان خط و مسیر دولت ترامپ را تکرار و طی نماید.

عباس گلرو در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به انتصاب رابرت مالی بعنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، گفت: برخی افراد معتقدند که چون رابرت مالی در مذاکرات برجام حضور داشته است، ممکنست این توافق نامه را احیا کند، در صورتیکه بنده معتقدم خیلی نمی توان روی ترکیب دولت بایدن حساب باز کرد.
وی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه جدید آمریکا در خصوص اینکه اگر ایران به تعهدات خود ذیل توافقنامه هسته ای عمل کند، آمریکا نیز برمی گردد، اظهار داشت: اظهارات آنتونی بلینکن نشان میدهد که دولت بایدن می خواهد همان خط و مسیر دولت ترامپ را تکرار و طی نماید.
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: با وجود آنکه اوباما و جان کری برجام را امضا کرده بودند اما در آن مقطع هم رضایتی از عملکرد آمریکا در اجرای توافق نامه برجام وجود نداشت. آنان در ظاهر با ایران مذاکره و توافق کردند اما آنان در پشت پرده، شرکت های اروپایی و بانک ها را تهدید می کردند که با جمهوری اسلامی ایران هیچ نوع ارتباطی نداشته باشند.
نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتصاب رابرت مالی بعنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران شاید در ظاهر اینطور قلمداد شود که قصد بایدن آنست که به سمت همکاری با ایران حرکت نماید و به دنبال این باشد که روابط را نرمال سازی کند، اما رویکرد اخیر وزیر امور خارجه آمریکا و شرط و شروطی که برای ایران گذاشت، این مساله را نشان نمی دهد.
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: حقیقت ماجرا آنست که اگر دولت بایدن می خواست کاری انجام دهد، باید همان روز اولی که وارد کاخ سفید شد، فرمان بازگشت به برجام را صادر می کرد اما این کار را نکرد.
وی بیان کرد: شرط گذاشتن آمریکایی ها برای جمهوری اسلامی ایران به مفهوم آنست که همانطور که ترامپ به دنبال امتیازگیری بود، دولت بایدن هم به دنبال امتیازگیری های جدید است و بنده به این وضعیت اصلاً خوش بین نیستم.

منبع: