سفیر ایران در اسپانیا: به واکسن های آمریکا و انگلیس اعتمادی نیست

به گزارش آذر سفیر ایران در اسپانیا در مورد علت عدم دریافت واکسن های آمریکایی و انگلیسی توسط ایران اظهار داشت: این دو کشور از کشورهای اصلی تحریم کننده اقتصادی ایران بوده اند و سختی های زیادی را بر ملت ایران تحمیل کرده اند و بنابراین اعتمادی به واکسن های تولیدی آنها وجود ندارد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، حسن قشقاوی، در گفتگو با روزنامه «ال پاییس» اسپانیا در پاسخ به پرسشی پیرامون خاطرات شخصی خود قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن اشاره به مبارزات دوران دانشجویی خود اظهار داشت: رژیم شاه یک رژیم دیکتاتوری، سرکوبگر و وابسته بود و بنابراین ملت ایران برای رهایی از این وضعیت و دستیابی به استقلال و آزادی ضد چنین رژیمی قیام کرد.
وی در بخش دیگری از این گفت وگوی مفصل به روابط ۴۰۰ ساله ایران و اسپانیا اشاره نمود و اضافه کرد: اسناد این مناسبات تاریخی و دیرینه طی سه سال گذشته در نمایشگاه های آثار تاریخی و فرهنگی در مادرید و الیکانته در معرض بازدید عموم قرار گرفت.
قشقاوی در پاسخ به سوال خبرنگار پیرامون علت عدم دریافت واکسن های آمریکایی و انگلیسی توسط ایران اظهار داشت: این دو کشور از کشورهای اصلی تحریم کننده اقتصادی ایران بوده اند و سختی های زیادی را بر ملت ایران تحمیل کرده اند و بنابراین اعتمادی به واکسن های تولیدی آنها وجود ندارد. ازاین رو، تمرکز جمهوری اسلامی ایران بر بهره گیری از توان و ظرفیت های علمی و پزشکی موجود در کشور برای تولید واکسن داخلی است که خوشبختانه پیشرفت های قابل توجهی در این حوزه حاصل شده و مراحل پایانی آزمایش انسانی آن هم در حال انجام می باشد و پیشبینی می شود طی ماههای آینده به مرحله تولید و استفاده عمومی برسد.

منبع: