حزب همبستگی ایران اسلامی در بیانیه ای به مناسبت ۱۲ فروردین: بازگشت به آرمان های اصیل و پرارزش انقلاب اسلامی لزوم حیاتی می باشد

به گزارش آذر حزب همبستگی ایران اسلامی در اطلاعیه ای ضمن گرامیداشت روز جمهوری اسلامی، تصریح کرد که بازگشت به آرمان های اصیل و پرارزش انقلاب اسلامی در کنار اجرای بدون کم و کاست قانون اساسی و توجه ویژه به مطالبات به حق مردم عزیز کشورمان بعنوان صاحبان اصلی انقلاب و کشور، یک لزوم حیاتی می باشد که باید بیشتر از پیش مورد توجه مجموعه نظام و حاکمیت قرار بگیرد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، در بخشهایی از بیانیه حزب همبستگی به مناسبت فرارسیدن ۱۲ فروردین آمده است:
تاکید حکیمانه امام خمینی(ره) بعنوان رهبر و پرچمدار نهضت اسلامی به برگزاری رفراندوم و رجوع به آراء مردم برای انتخاب نظام سیاسی کشور، آن هم تنها با گذشت کمتر از ۲ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی، موکد این مهم بود که به ثمر نشستن قیام ضد دیکتاتوری و اقتدارگرایی وابسته به قدرت های جهانی و تداوم و تثبیت انقلاب اسلامی برای رسیدن به آرمان های متعالی آن، باید با خواست و اراده آحاد ملت و از راه انتخاب حاکمان آنهم به وسیله صندوق های رای صورت گرفته و تداوم یابد.
انتخاب جمهوری اسلامی بعنوان نظام سیاسی کشورمان که با هدایت بنیانگذار کبیر انقلاب و رای کم نظیر مردم صورت گرفت، برگ زرین و افتخار آمیزی در تاریخ معاصر ایران است که بلافاصله بعد از پیروزی قیام ملت در مقابل ظلم و ستم حاکمان داخلی و استعمار بیگانگان، مسیر روشن آینده را هم پیش چشم انقلابیون و آیندگان قرار داد.
حزب همبستگی ایران اسلامی ضمن گرامیداشت ۱۲ فروردین ماه بعنوان روز جمهوری اسلامی، همچون گذشته تاکید دارد که مرور علل شکل گیری نهضت و تامل در چرایی مبارزه مردم ایران با رژیم پهلوی و همینطور بازخوانی و بازگشت به آرمان های اصیل و پرارزش انقلاب اسلامی در کنار اجرای بدون کم و کاست قانون اساسی و توجه ویژه به مطالبات به حق مردم عزیز ایران بعنوان صاحبان اصلی انقلاب و کشور، یک لزوم حیاتی می باشد که باید بیشتر از پیش مورد توجه مجموعه حاکمیت و همه جریانات سیاسی قرار بگیرد.
حزب همبستگی ایران اسلامی با عنایت به شرایط داخلی و تغییرات صورت گرفته در عرصه بین المللی بخصوص آنچه مستقیما به کشورمان مربوط می شود، باور دارد که سال ۱۴۰۰ همراه با فرصت های بزرگی است که مجموعه حکومت بخصوص دولت های کنونی و آینده، باید با بهره گیری از خردجمعی و با در نظر گرفتن مصلحت مردم و نظام جمهوری اسلامی، نهایت تلاش خویش را برای بهره مندی از آنها به کار گیرند و با فراهم آوردن رضایت مردم صبور کشورمان، شکاف میان خود و جامعه را که از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، کاهش دهند. در همین راستا بیان نکات زیر را با هموطنان و تصمیم سازان کشور لازم می دانیم:
۱- انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایام پایانی خرداد ماه، فرصت مغتنمی است که با برگزاری قانونی و منصفانه آن با حضور کاندیداهای اصلی همه سلایق و جریانات سیاسی، می تواند اقبال مردم را به همراه داشته باشد. دراین زمینه تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد لزوم برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم، باید از جانب تمامی نهادهای موثر در فرایند انتخابات به صورت جدی دنبال شود تا با فراهم شدن زمینه های برگزاری انتخاباتی قانونی، آزاد و عادلانه و با حضور نخبگان همه جریانات سیاسی، بسترهای حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای فراهم شود.
۲- حزب همبستگی ایران اسلامی همینطور تاکید می کند که مبارزه و فائق آمدن بر پاندومی کرونا، تلاش و توجهی به مراتب جدی تری را از جانب دولت و مجموعه حاکمیت می طلبد. جانباختن ده ها هزار نفر از هموطنان عزیزمان و صدمات فراوان جسمی و روحی وارده به مردم ایران و تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد خانواده های ایرانی، مبحث تهیه سریع واکسن کرونا از راه منابع خارجی و داخلی و توزیع عادلانه آنرا به یک مطالبه جدی تبدیل نموده است که عملکرد صحیح مجموعه نظام دراین زمینه هم می تواند به فرصتی مهم برای کسب رضایت مردم کشورمان تبدیل گردد و بدون تردید هرگونه کوتاهی دراین زمینه از جانب مسؤلان امر، نابخشودنی خواهد بود و صفحات تاریکی را در کارنامه آنان رقم خواهد زد.
۳- حزب همبستگی ایران اسلامی با عنایت به مشکلات اقتصادی و معیشتی حاکم بر کشور که به مفهوم واقعی اداره زندگی را برای خیلی از دهک های جامعه به کابوس تبدیل نموده است از مسئولین کشور شامل دولت و سایر نهادها می خواهد تا به دادخواهی و رنج مردم در این عرصه آنهم مبتنی بر ظرفیت های گسترده داخلی کشور توجه جدی نمایند. ما باور داریم که اهمیت غیرقابل انکار تکیه بر ظرفیت های داخلی، هیچگونه منافاتی با فعال بودن دستگاه دیپلماسی کشورمان برای تعامل با کشورهای موثر در عرصه بین الملل و گشودن بن بست های موجود برای رابطه با جامعه جهانی ندارد.
۴- حزب همبستگی ایران اسلامی هرگونه همکاری شفاف و راهبردی با کشورهای جهان بخصوص قدرت های بزرگ اقتصادی را که در جهت تأمین منافع ملی و با حفظ استقلال، تمامیت ارضی و عزت کشور همراه باشد را بخصوص در شرایط کنونی، ضروری می داند. در همین راستا اعتقاد داریم که امضای سند همکاریهای ۲۵ ساله ایران و چین می تواند یک راهبرد مناسب تلقی شود منوط به آن که در شفافیت کامل مورد بررسی دقیق کارشناسان و نخبگان حوزه های مختلف قرار گرفته و از دوقطبی سازی که در بین موافقان و مخالفان آن در حال شکل گیری و تسری به جامعه است پیشگیری و پرهیز شود. ازاین رو تاکید داریم که باید به فضای گفتگوهای کارشناسانه جهت بررسی و تحلیل دقیق آن مجال اجرایی شدن داد تا آن چه به صلاح کشور و مردم است رقم بخورد.
۵- در انتها بعنوان یکی از قدیمی ترین احزاب اصلاح طلب کشور، حراست از نظام جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد را بر خود و همه دلسوزان واقعی کشور عزیزمان با هر سلیقه و تفکری، ضروری می دانیم و امیدواریم که همگان با پایبندی به آرمان های اصیل انقلاب اسلامی، در مقام دفاع توامان از جمهوریت و اسلامیت نظام و همینطور تحقق مطالبات و خواسته های مردم صبور کشورمان، کوشش مضاعفی را در پیش بگیرند و مسیر ساخت و توسعه ایران را با کمک همه ایرانی ها فراهم آورند تا با شکل گیری همدلی و همبستگی میان مردم و حاکمیت، شاهد مشکلات کمتر و آینده روشن تری باشیم.