ظریف: مناسبات ایران و عراق فراتر از ارتباطات سیاسی است

به گزارش آذر وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سراُسقف کلیسای کاتولیک کلدانیان جهان مناسبات ایران و عراق را فراتر از ارتباطات سیاسی متعارف دانست و اظهار داشت: این دو کشور دارای پیوندهای متنوعی هستند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار با شخصیت های سیاسی و دینی عراقی امروز (سه شنبه) با «پاتریاک لویس ساکو» سراُسقف کلیسای کاتولیک کلدانیان جهان ملاقات و گفتگو کرد.
ظریف در این دیدار با تکیه بر اهمیت روابط همسایگی ایران و عراق به ارزش های مشترک اسلام و مسیحیت و همینطور جایگاه جامعه مسیحیان در دو کشور اشاره نمود و مناسبات ایران و عراق را فراتر از ارتباطات سیاسی متعارف دانست و اظهار داشت: ایران و عراق دارای پیوندهای تاریخی، فرهنگی، مردمی، دینی و مذهبی متنوعی هستند.
پاتریاک لویس ساکو هم در این دیدار از همزیستی مشترک شهروندان عراقی با ادیان، مذاهب و اقوام مختلف یاد کرد و ارتباط دو کشور ایران و عراق را در صلح و امنیت منطقه ضروری دانست.
وی ابراز امیدواری کرد: جمهوری اسلامی ایران با موفقیت در گفتگوهای خود در وین در زمینه رفع تحریم ها ضد مردم ایران موفق شود.

منبع: