فیروزآبادی: داوطلبان انتخابات باید برای حل مشکلات مردم برنامه شفاف ارائه نمایند

به گزارش آذر دبیر شورایعالی فضای مجازی اظهار داشت: داوطلبان انتخابات باید برای حل مشکلات و دغدغه های مردم برنامه شفاف و فراتر از شعارهای کلی عرضه نمایند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی با صدور بیانه ای درباره شرایط کشور و خصوصیت های مورد نیاز رئیس جمهور منتخب مردم اشاره کرد: داوطلبان انتخابات باید برای حل مشکلات و دغدغه های مردم برنامه شفاف و فراتر از شعارهای کلی عرضه نمایند.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
تحول و عدالت
مردم سرافراز ایران اسلامی؛
امروز که به فضل الهی انقلاب اسلامی ایران با معماری خمینی کبیر و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب گام دوم خود را آغاز کرده، نظام حکمرانی کشور در یک پیچ تاریخی و سرنوشت ساز به سر می برد و از این حیث انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بعنوان آخرین انتخابات قرن چهاردهم و طلوع قرن پانزدهم اهمیت شایانی دارد.
دولت در تاریخ سیاسی معاصر همواره نقطه توازن و تعادل نظام حکمرانی کشورها بوده است. اما در عصر فضای مجازی (جهانی شدن، اطلاعاتی شدن، شبکه ای شدن، اجتماعی شدن و …) که از مهم ترین نتایج آن «دولت گریزی» و «ساختارشکنی» برشمرده می شود، این نقطه توازن و تعادل دستخوش تغییرات اساسی شده است. ازاین رو اگر دولت جدید (۱۴۰۰) نتواند ضمن اتکا به مبانی و آرمان های انقلاب اسلامی، نقش و کار ویژه خویش را در این شرایط جدید در قالب یک نظریه جامع بازتعریف کند و مانند سنوات گذشته که با دولت های بدون نظریه و برنامه جامع مواجه بوده ایم، به مسیر خود ادامه دهد، نظام حکمرانی با چالش هایی جدی مواجه و کشور در لبه پرتگاهی قرار خواهد گرفت که تبعات و نتایج سهمگینی را در راه تحقق اهداف انقلاب اسلامی به دنبال دارد که «سرنوشتی جز عقب ماندگی و استعمار از طرف قدرت ها» نخواهد داشت. ابرچالش های کشور و جزئیات مسائل آنها نظیر موارد زیر می تواند در تسریع وضعیت پیش گفته مؤثر باشد:
۱- مواجهه نامناسب دولت با تحولات جهانی
۲- فشار تحریم ها و تعمیق مشکلات
۳- بحران آب، گرد و غبار، آلودگی هوا و سایر بحران های زیست محیطی
۴- بی عدالتی، فساد ساختاری، رکود اقتصادی، تورم و افزایش فقر و محرومیت، بحران اشتغال، رفاه نامناسب، صدمه های فزاینده اجتماعی و فرهنگی، انسداد چرخش نخبگان و … و جلوه دادن آنها به نحوی که امیدی به حل آنها نباشد؛
۵- افزایش حاشیه نشینی برآمده از مهاجرت روستا به شهر و از متن شهر به حاشیه (سقوط طبقه متوسط)
۶- عدم انسجام دولت و حکومت
۷- مداخله خارج از ضابطه نهادهای نظارتی در دولت
البته کشور برخوردار از فرصت های کم نظیری است که می تواند علاوه بر حل ابرچالش های پیش رو، سبب سربلندی و فتح قله های پیشرفت هم شود.
فرصت هایی مانند:
۱- رهبری فرزانه و وحدت بخش
۲- ملتی صبور و وفادار
۳- جوانان تحصیل کرده و متخصص
۴- منابع و ذخایر عظیم انرژی، معدنی و طبیعی
۵- موقعیت کم نظیر جغرافیایی و ژئوپلیتیکی
۶- اصالت تمدنی، هویتی و تنوع کم نظیر قومیتی
۷- تنوع کم نظیر زیستی و اقلیمی
۸- تغییر موازنه قدرت در مقیاس جهانی و منطقه ای و افزایش روز افزون قدرت ایران
لذا استقرار یک دولت قوی، تحول‎خواه و عدالت مدار که دارای نظریه ای جامع و منسجم و برنامه کامل و مؤثر جهت استفاده از فرصت ها جهت حل مشکلات، که مورد حمایت وسیع ملت باشد، برای تحول اساسی و ارتقا امید در آحاد جامعه و بویژه جوانان ضرورتی حیاتی دارد.
بر این اساس اینجانب باتوجه به سابقه بیشتر از ۴ دهه فعالیت در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی در عرصه های گوناگون، برخورداری از آگاهی نسبی از وضعیت جهان و ایران، بهره مندی از دانش فنی در سطح عالی و علوم انسانی، سابقه طولانی در سطوح مدیریت عالی حوزه فناوری کشور، تجارب طولانی در حوزه ارتباطات و کارهای بین المللی و تعامل با شرکتهای بزرگ جهان (حدود ۴۰ کشور)، تجربه مدیریت کلان اقتصادی همچون در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه های وابسته به آن، اشراف کامل بر قابلیت ها و ظرفیت های فضای مجازی، تجربه مدیریت اجتماعی و شناخت صدمه های جامعه، آگاهی و ایمان به توانمندی ها و ظرفیت های کشور، تجربه اجرای پروژه ها در مناطق مختلف کشور و اشراف به مسائل استانها، تحقیق و تدریس در سطوح عالی دانشگاهی، اعلام آمادگی می کنم، آبرو و جان خویش را برای خدمت به مردم و نظام اسلامی به میدان آورم. بطور جدی بر این باور و اعتقادم این دوره نیازمند حضور چهره های پرتجربه، توانمند و کار آمد – و نه لزوماً تکراری- و بخصوص اطمینان بخش در سبد انتخاب مردم است و داوطلبان انتخابات باید برای حل مشکلات و دغدغه های مردم برنامه شفاف و فراتر از شعارهای کلی عرضه نمایند.
لذا اینجانب در مراحل بعدی فرایند انتخابات، برنامه ها و راهکارهای مشخص دولت «تحول و عدالت» را که متناسب با یکصد و پنجاه مشکل و صورت مسئله شناسایی شده در کشور تبیین و تدوین شده است عرضه و در معرض قضاوت عموم ملت شریف و عزیز ایران قرار خواهم داد.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار
سید ابوالحسن فیروزآبادی

منبع: