پژمانفر با مهر تشریح کرد؛ جزییات طرح مجلس برای جلوگیری از آمارسازی های دولت تدبیر

رییس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: طرحی تدوین شده که در صورت تصویب نهایی آن آمار دقیق عملکرد 8 ساله دولت تدبیر منتشر می شود تا از آمارسازی های دولت در ایام پایانی جلوگیری شود.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از آمارسازی های دولت در ماه های پایانی عمر خود، گفت: دولت در ایام پایانی با افتتاحیه های بی ارزش درحال آمارسازی برای بزرگ نمایی نسبت به اقداماتی است که در ۸ سال اخیر انجام داده است. در صورتیکه عملاً سفره های مردم کوچک شده و این آمارسازی ها نمی تواند تصویر واقعی اقتصاد رانتی کشور را اصلاح نماید.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: رییس جمهور در سال ۹۲ بعد از پیروزی در انتخابات بارها اعلام نمود که ویرانه هایی را تحویل گرفته و انبارهای گندم و کالاهای اساسی خالی است. امروز نیز که مشکلات اقتصادی مردم حاد شده و با آمارسازی تلاش دارند که کارنامه قبولی از عملکرد ۸ ساله خود ارائه نمایند در صورتیکه کارنامه دولت دهم و یازدهم سیاه است و جای دفاع ندارد.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اشاره کرد: بمنظور تبیین وضعیت عملکردی کلان کشور در زمان انتقال قدرت از دولت مستقر به دولت منتخب و با هدف شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق و صحیح به مسئولین و افکار عمومی و جلوگیری از فضاسازی های سیاسی که لطمه جدی به روند اصلاح اقتصادی می رساند، طرحی را تدوین کرده ایم.
وی در تشریح جزییات این طرح اظهار داشت: هیئتی ۹ نفره مرکب از رییس مجلس، رییس کمیسیون اقتصادی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، رییس دیوان محاسبات کشور، رییس سازمان بازرسی کل کشور، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس کل بانک مرکزی تشکیل می گردد و دبیرخانه آن در دیوان محاسبات قرار دارد.
پژمانفر گفت: این کمیته موظف به تهیه شاخص ها و تدوین چارچوب جداول عملکرد اقتصادی دولت ها در شروع و اختتام دولت ها می باشد، جداول و شاخص ها بایستی به شکلی باشد که عملکرد دولت را به شکل کمّی در ابتدا و انتهای دوره های ۴ ساله و یا ۸ ساله تبیین نماید.
وی افزود: در صورت تهیه و انتشار این جداول دولت ها نمی توانند نسبت به عملکرد دولت قبلی و یا عملکرد دولت خود آمارسازی نمایند.
رئیس کمیسیون اصل نود گفت: تدوین این طرح مراحل ابتدایی خودرا طی می کند و درحال تکمیل است.
به گزارش آذر به نقل از مهر این طرح با عنوان طرح تبیین وضعیت فاکتورهای اقتصادی در آخر هر دولت روز گذشته در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.