توضیحات رییس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه درباره آزمون ۱۴۰۰

آذر: رییس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه اعلام نمود که آزمون های وکالت و کارشناسان رسمی این مرکز در نیمه دوم شهریور ماه برگزار می گردد و منبع درس حقوق اساسی -نیز که به دروس آزمون وکالت اضافه شده است- به زودی معرفی خواهد شد.

علی بهادری جهرمی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با زمان برگزاری آزمون وکالت و کارشناسان رسمی قوه قضاییه، اظهار داشت: آزمون وکالت و آزمون کارشناسی ۱۴۰۰، به شرط اینکه مشکلی پیش نیاید در نیمه دوم شهریور ماه انجام می شود. من دیدم که مصاحبه ای به نقل از من انتشار یافته که تاریخ آزمون را ۲۰ شهریور اعلام کردم اما من در آن مصاحبه گفتم که پیش بینی ما این است که حوالی ۲۰ شهریور یعنی بیستم به بعد آزمون برگزار می گردد پس دو روز از نیمه دوم شهریور مشخص شده است اما چون هنوز نهایی نشده نمی توانم تاریخ دقیق را اعلام کنم بدین سبب همانگونه که اعلام کردیم آزمون ما هم در وکالت و هم در کارشناسی نیمه دوم شهریور در سراسر کشور انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال درس حقوق اساسی به منابع آزمون اضافه شده است، اظهار داشت: امسال داوطلبان باید یک درس بیشتر از سال قبل یعنی حقوق اساسی را بخوانند از آنجایی که داوطلبان تقاضای گسترده ای داشتند و تاکید داشتند که فرصت برای مطالعه ندارند، ما با شورای نگهبان هماهنگی داشتیم و دوستان در پژوهشکده شورای نگهبان زحمت کشیدند یک کتاب روشنی را بعنوان منبع آزمون آماده کردند که به زودی منتشر می شود. ما امسال سوال های آزمون حقوق اساسی را فقط از داخل آن منبع طراحی می نماییم. پس ما در درس حقوق اساسی یک منبع روشن خواهیم داشت که به زودی منبع چاپ و معرفی می شود و فقط از آن منبع سوال مطرح می شود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اظهار داشت: خواهش می کنم کسی برای درس حقوق اساسی به کلاس های متفرقه نرود صبر کنند که منبعی که رسماً معرفی خواهد شد را تهیه کنند. در مرکز اگر امکانش فراهم باشد اهتمام می نماییم آموزش الکترونیکی رایگان را نیز برای داوطلبان فراهم نماییم تا بتوانند آنلاین مراجعه کنند و آموزش ببینند.

منبع: