با حضور امیر سرلشکر موسوی برگزاری آئین معارفه جانشین قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء

طی حکمی از جانب فرمانده کل ارتش، سردار سرتیپ دوم پاسدار قدرت الله اسدی نیا بعنوان جانشین قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) کشور انتخاب شد.

به گزارش آذر به نقل از ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، در مراسم معارفه جانشین قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ضمن اشاره به اهمیت و حساسیت جایگاه قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) اظهار داشت: انتظار می رود این قرارگاه به یک الگو در نیروهای مسلح تبدیل گردد.

وی با اشاره به اینکه تمامی افتخارات و برکات دوران دفاع مقدس به برکت کار جمعی و اتحاد بین نیروهای مسلح حاصل شده است، اضافه کرد: قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) پیشرفت های بسیار خوبی در ارتقا قدرت شبکه یکپارچه پدافند هوایی داشته اما لازم است ضمن تقویت اطمینان در مسؤلان کشور نسبت به افزایش اعتماد به نفس در رزمندگان این عرصه حساس اهتمام بیشتری ورزد و نفوذ ناپذیری آسمان ایران اسلامی را مورد توجه جدی قرار دهد.

سرلشکر موسوی ضمن اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس و عملیات های مشترک آن دوران حماسی، خاطرنشان کرد: حلاوت، اتحاد و همدلی نیروهای مسلح در دوران با شکوه دفاع مقدس که رمز پیروزی ما در آن دوران بود و طعم شیرین خاطرات عملیات های مشترک هشت سال دفاع مقدس همچنان در اذهان باقی است.

بر اساس این گزارش، امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) هم در حاشیه این مراسم اظهار داشت: به لطف خدا و با تدابیر راهگشای فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) از همان روزهای اول تشکیل قرارگاه مشترک پدافند هوایی، قدم های بسیار خوبی در جهت ارتقای توان رزم مجموعه پدافند هوایی کشور برداشته شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با ترکیب مقدس پدافند هوایی ارتش و سپاه، امروز از یک هماهنگی و هم افزایی بالایی برخوردار شده و در بهترین وضعیت ممکن قرار گرفته است.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) تصریح کرد: توان رزم ما با انسجام کامل بین سامانه های پدافند هوایی ارتش و سپاه و با گسترش در اقصی نقاط ایران اسلامی بخصوص در مراکز حساس و حیاتی کشور افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

همچنین سردار سرتیپ امیر علی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: با تشکیل قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) یک حرکت مشترک با شرایط جدید و جهش تأثیر گذار پایه گذاری شد و با کامل شدن ارکان، ساختار و اقداماتی که باید توسط براداران ما در ارتش و سپاه صورت بگیرد، در آینده شاهد بروز هم افزایی و موفقیت های بیشتر در عرصه پدافند هوایی کشورمان هستیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار قدرت الله اسدی نیا، جانشین قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) پیش از این مسئولیت هایی همچون فرماندهی گروه پدافند هوایی فارس، فرماندهی مرکز تعمیرات تخصصی نیروی هوافضا، فرماندهی دانشکده و پژوهشکده پدافند هوایی و فرماندهی دانشگاه هوافضای عاشورای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشته است.

منبع: