معاون امنیتی استانداری عنوان کرد تکذیب فوت سه نفر در اعتراضات مربوط به تنش آبی در خوزستان

به گزارش آذر خوزستان معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان با توضیحاتی درباب اعتراضات مردمی در بعضی نقاط استان درباب مشکلات ناشی از تنش آبی در این استان اظهار داشت: معاندان نظام در ایام اخیر به دروغ مطالب و ویدئوهایی در خصوص کشته شدن سه نفر در این استان منتشر نموده اند که از اساس کذب است.

ولی اله حیاتی در جمع خبرنگاران اظهار نمود: تعدادی از مردم استان خوزستان در مناطقی از استان مطالبات بحقی درباب تامین آب مناطق شان داشته اند که خادمان آنها در دستگاه های مختلف دولتی درحال رفع آن هستند و در این بین دشمنان قسم خورده نظام با اهداف خاص، کلیپ های مختلفی در خصوص فوت سه نفر از شهروندان و دو مامور در فضای مجازی دراین زمینه منتشر نموده اند که به هیچ وجه واقعیت ندارد.

به گزارش آذر به نقل از ایسنا، به نقل از استانداری خوزستان، وی ادامه داد: در وقایع اخیر فقط یک نفر از شهروندان بی گناه شادگانی بر اثر تیراندازی اغتشاشگران به سمت ترانس برق که به قصد تخریب اموال عمومی و تحریک مردم و وانمود کرد فضای ناامنی صورت گرفته، فوت شد که شناسایی و دستگیری عوامل فوت این فرد بی گناه در دستور کار ماموران انتظامی و امنیتی قرار گرفته است.

حیاتی اظهار داشت: در شامگاه ۲۵ تیرماه در شهر کوت عبدالله یک نفر از شهروندان جلوی درب منزل خود مورد تیراندازی قرار گرفت و در بیمارستان فاطمه زهرای اهواز فوت کرد که دلیل قتل این فرد، اختلافات خانوادگی بوده و هیچ ارتباطی با وقایع اخیر نداشته است.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان درباب ویدئوی منتشرشده در فضای مجازی درباب شهادت دو مامور نیروی انتظامی نیز اظهار داشت: این مساله مربوط به چند سال قبل و متعلق به حادثه تیراندازی افراد ناشناس به عوامل انتظامی مستقر در چادر نوروزی در یکی از پارک های شهری بوده که تحت عنوان وقایع خوزستان انتشار یافته است.

وی افزود: با توجه به این که چنین اخبار کذبی توسط معاندان نظام و عوامل فریب خورده بیگانه در امتداد تضعیف روحیه مردم و ایجاد یاس و تفرقه افکنی، تشویش اذهان عمومی و خدشه دار کردن امنیت روانی جامعه منتشر می شود از مردم درخواست می نماییم به هیچ وجه به این اخبار توجه نکنند.

وی اشاره کرد: نیروهای انتظامی و امنیتی کشور حافظ امنیت شهروندان هستند و شبانه روز تلاش می کنند نظم و آرامش در جامعه حفظ شود و اینگونه شیطنت ها بمنظور ایجاد نفاق میان مردم و فرزندان خود در نیروی انتظامی انجام می شود که راه به جایی نخواهند برد.

حیاتی اضافه کرد: به رغم همه هجمه ها و تهدیدات دشمنان قسم خورده نظام، مردم فهیم و هوشیار خوزستان، اساسا با شعور و فهم بالای خود قدرت تشخیص و تحلیل پدیده ها را داشته و همیشه دوشادوش خدمتگزاران و مدافعان خدوم نیروی انتظامی در امتداد اعتلا و ارتقای امنیت کشور در صحنه بوده و خواهند بود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با هوشیاری مردم ولایتمدار استان خوزستان که همیشه توطئه های دشمنان را یکی بعد از دیگری خنثی کرده اند حالا استان در آرامش کامل قرار دارد و امیدواریم با همت دولتمردان هر چه زودتر مشکلات ناشی از تنش آبی استان برطرف شود.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان اضافه کرد: همه مسئولان استان خوزستان و همچون استاندار سختکوش در تلاش هستند که کمبود منابع آبی را مدیریت و جبران کنند و در این راستا حساسیت مسئولان کشوری را نیز دراین زمینه به وجود آورده بطوریکه روز جمعه هیاتی عالی رتبه از سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه در ستاد مدیریت بحران استانداری حاضر شدند تا برای مشکلات آبی استان چاره اندیشی کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه به سبب خشکسالی امسال، منابع آبی در کشور و به تبع استان خوزستان به شدت کاهش پیدا کرده ولی مسئولان کشوری و استانی تمام همت خودرا به کار گرفته تا این تنش آبی را به حداقل رسانده و آب مورد نیاز شهروندان خوزستانی را تامین کنند.

منبع: