عباس زاده مشکینی: خطیب سابقه زیادی در سیستم اطلاعاتی و امنیتی دارد

به گزارش آذر سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: حجت الاسلام خطیب کار در سیستم اطلاعاتی و امنیتی را از پایه آغاز کرده و یک گردش مدیریتی حدودا گسترده ای در سیستم اطلاعاتی کشور داشته است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، محمود عباس زاده مشکینی در حاشیه جلسه کمیسیون های مجلس با وزرای پیشنهادی ضمن اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر پیشنهادی اطلاعات، اظهار داشت: امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس میزبان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت اطلاعات بود و حجت الاسلام خطیب در این نشست برنامه ها و تجربیات خویش را ارائه نمود.
وی بیان نمود: برنامه های گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات با یک نگاه صدمه شناسانه و واقع بینانه مبتنی بر نقاط قوت و ضعف و توجه به صدمه ها، تهدیدها و فرصت ها بود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همینطور در این نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سوالات بسیار اساسی از حجت الاسلام خطیب داشتند و وی هم با نهایت تواضع و حوصله به سوالات پاسخ داد.
عباس زاده مشکینی افزود: آنچه برای اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ارزیابی توانمندی و صلاحیت گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت اطلاعات جالب بود، این بود که حجت الاسلام خطیب در مقایسه با حدودا تمام وزرای پیشین این وزارت خانه، یک شخصیتی است که کار در سیستم اطلاعاتی و امنیتی را از پایه آغاز کرده است. یعنی از شهرستان، استان و در نهایت در جایگاه های ملی حضور داشته است و بنابراین یک گردش مدیریتی حدودا گسترده ای در سیستم اطلاعاتی کشور داشته است.
وی تصریح کرد: آنچه در تصدی وزارت اطلاعات برای اعضای کمیسیون مهم می باشد، کارآمدی، سلامت، تدین و شجاعت است که از این نظر قابلیت های حجت الاسلام خطیب برای اعضای کمیسیون جالب توجه بود.

منبع: