رئیسی: رفع مشکلات کشور نیازمند اقدام و عمل است

رییس جمهور با اعلان اینکه به برکت انقلاب اسلامی کارهای بسیاری در طبس و استان خراسان جنوبی انجام شده و چهره امروز این منطقه و استان با پیش از انقلاب کاملا متفاوت می باشد، اظهار داشت: این منطقه از ظرفیت های بسیار ارزشمندی همچون معادن برخوردارست که متاسفانه بخش زیادی از آن معطل مانده و باید با تلاش و اقدامات فوری احیا و فعال شود.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در اجتماع مردم طبس در محل امامزاده حسین ابن موسی الکاظم(ع) این شهرستان، با اعلان اینکه استان خراسان جنوبی و طبس از سرمایه جوانان توانمند، فعال و اندیشمند برخوردار است، گفت: توسعه و سازندگی کشور در بخش های مختلف با پیگیری دولت و همت مردم و دستان توانمند جوانان کشور انجام می شود و امروز دولت آمادگی دارد که در خدمت فرهیختگان و صاحبنظران باشد و از مشارکت و نظرات کارشناسی آنان استفاده نماید.
رئیس جمهور با اعلان اینکه مردم این خطه در موضوع کرونا بسیار عالی عمل کردند، اظهار داشت: در توجه و کمک مومنانه به محرومین و کسانی که مشکل مالی داشتند، مردم این منطقه از زن و مرد، پیر و جوان کارهای خداپسندانه ای انجام دادند.
رئیسی با اشاره به این که با همه کوشش های انجام شده در جهت رفع مشکلات شهر و روستا باز هم شاهد کمبودهایی هستیم، اظهار داشت: امام جمعه محترم و نماینده محترم شما در مجلس شورای اسلامی نکاتی را نسبت به تعدادی از ظرفیت های این منطقه بیان نمودند که حتما در تصمیم گیری ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.
رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های شهرستان طبس اظهار داشت: ۴ فصل بودن محصولات کشاورزی شهرستان از خاصیت های این منطقه است و همه محصولات هم متنوع و راهبردی هستند.
رئیسی اشاره کرد: فعال شدن اقتصاد گردشگری در این شهرستان می تواند هم اشتغال بوجود آورد و هم وضعیت موجود را رونق دهد و این که مضجع نورانی حضرت حسین ابن موسی الکاظم (ع) میلیون ها زائر دارد می تواند اقتصاد گردشگری را در منطقه فعال کند.
رئیس جمهور با اشاره به این که وزیر راه و شهرسازی برای اصلاح راههای استان بررسی های خوبی انجام داده و اجرای آنها در دستور کارشان هست، اظهار داشت: همه این موارد دنبال خواهد شد البته همه این کارها چه وضعیت راه، چه وضعیت معادن و وضعیت کشاورزی منطقه نیازمند دست توانای شما مردم است. جوان های بسیار خوب، فرهیختگان صاحب نظر، حضرات علما، طلاب و افاضل خوب و مردمان ساعی و پرامیدی در این منطقه داریم که با امید تلاش می کنند و این سرمایه خوبی برای کشور و پشتوانه خوبی برای دولت می باشد.
رئیسی اشاره کرد: امیدواریم ان شاءالله در این سفر و سفرهای از این دست که بدون تشریفات معمول انجام می شود، بتوانیم اصلِ کار را دنبال نماییم. حضور خارج از تشریفات ما در استانها برای این است که از نزدیک با مسائل استانها آشنا شویم و اولویت ها را مشخص نماییم و برای رفع مشکلات با اولویت دست به اقدام بزنیم.
رئیس جمهور اظهار داشت: بنای ما این است که با فعل ماضی با مردم سخن بگوییم یعنی بگوییم این اقدامات انجام شد، “می شود” زیاد گفته شده ما نمی خواهیم خیلی به می شودها اتکا نماییم ولی چیزی که برنامه دولت می باشد را دنبال می نماییم.
رئیسی اضافه کرد: احساس ما این است که ان شاءالله مشکلات یکی بعد از دیگری حل خواهد شد و این به شناخت مشکل و مساله شناسی و شناخت راهکارهای برون رفت از مشکلات و حل مساله و تعیین اولویت ها و عزم و اراده جدی برای یک کار میدانی نیاز دارد که مجموع این اقدامات هم به اعتماد عمومی تبدیل می شود.