در گزارش آذر اعلام شد؛ واردات خودرو این صنعت را رقابتی می کند

به گزارش آذر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واردات خودرو سبب رقابتی شدن این صنعت و کاهش قیمت خواهد شد.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار مهر، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی با ارائه مجوز برای واردات خودرو سبب خواهد شد که قیمت خودرو در بازار کم شود و علت این کاهش قیمت نیز رقابتی شدن این صنعت است.
وی افزود: وجود رقبای مختلف برای صنعت خودروسازی کشور نیز مناسب ارزیابی می شود از این جهت که وجود رقبا در صنعت خودرو سبب می شود تولیدکنندگان داخلی نسبت به افزایش تولید در کنار افزایش تکنولوژی و کیفیت اقدام نمایند بدین جهت که می توان این امید را داشت که با افزایش تولیدات کارخانه های خودروسازی داخلی شاهد توسعه و رقابت تولیدات ایرانی و خودرو های وارداتی باشیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم به ذکر است که در این طرح تنها به واردات خودرو اشاره نشده و پیش شرطی که برای واردات در نظر گرفته شده آنست که خودروسازان داخلی و فعالین این حوزه در ابتدا صادرات به بازارهای خارجی داشته باشند و بعد از صادرات اجازه واردات خودرو نیز به این فعالین داده می شود.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح می تواند کمک شایان توجهی به صنعت خودروسازی کشور کند برای اینکه علاوه بر این که صادرات صنعت خودرو کشور به بازارهای بین المللی را شاهد می باشیم می توانیم با وارد کردن تکنولوژی نسبت به بهبود تولیدات داخلی امیدوار باشیم.
وی افزود: صنعت ساخت و تولید خودرو در کشور نیازمند تحول بود بدین جهت می توان ابراز امیدواری کرد که با اجرائی شدن این طرح شاهد تغییرات شگرف در صنعت خودروسازی و شاهد ورود صنعت نوین خودروسازی به چرخه این صنعت خواهیم بود در کنار این مساله می توان با افزایش کیفیت و افزایش تکنولوژی در این صنعت زمینه بهبود را فراهم نمود.

منبع: