یزدی خواه : تلاشهای سازماندهی شده برای تاثیرگذاری برآرای نمایندگان وجود دارد

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه عده ای تلاش دارند از خارج از مجلس آرای نمایندگان را جهت دهی کنند، اظهار داشت: یکی از خطرهای شفافیت آرا افزایش کوشش برای تحت تأثیر قرار دادن رای نمایندگان است.

سیدعلی یزدی خواه نماینده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون آیین نامه داخلی اظهار داشت: شفافیت یک مطالبه عمومی برای دستگاههای اجرایی و مجلس است. طرح تسهیل صدور مجوزها در همین راستا تدوین شده است که به ایجاد شفافیت در دستگاههای اجرایی کمک می نماید.
وی با تکیه بر این که طرح شفافیت آرا با رای خوبی در مجلس تصویب خواهد شد، اضافه کرد: عده ای تلاش دارند از خارج از مجلس آرای نمایندگان را جهت دهی کنند. در موضوعات مختلف در شبکه های اجتماعی و پیامکی، پیام هایی را به صورت سازمان یافته به نمایندگان ارسال می کنند تا رای نمایندگان را تحت تأثیر قرار دهند. مشابهت این پیام ها نشان دهنده سازماندهی آنها از سوی اصحاب قدرت و ثروت است.
یزدی خواه افزود: یکی از خطرهای شفافیت آرا این است که کوشش برای تحت تأثیر قرار دادن رای نمایندگان افزایش یابد.
نماینده مردم تهران اظهار داشت: برای پیشگیری از این گونه مشکلات باید سازوکاری اندیشیده شود. بعنوان مثال جلسات دولت و مصوبات آن به صورت کامل پخش نمی گردد. فقط مصوبات مورد نیاز مردم منتشر می شود. رای اعتماد نمایندگان به وزرا هم طبق آیین نامه داخلی مخفیانه است.
وی خاطرنشان کرد: شفافیت آرا در تمام ابعاد قابل اجرا نیست اما باید در بخش هایی که قابل اجراست ساماندهی گردد.