فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور: آسمان ایران اسلامی خط قرمز نیروی پدافند هوایی ارتش است

به گزارش آذر فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور اظهار داشت: آسمان ایران اسلامی خط قرمز نیروی پدافند هوایی ارتش است و این نکته مهم را بارها در میدان های عمل به دشمنان این مرز و بوم اثبات نموده ایم.

به گزارش آذر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق با حضور در دفتر فرمانده پایگاه شهید حسینی بیرجند با سرهنگ خلبان ظهوریان فرمانده جدید این پایگاه دیدار و گفتوگو کرد.
امیر پرویز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از همکاری و تعامل روزافزون پدافند هوایی و نیروی هوایی اظهار نمود: با تعامل و هماهنگی عملیاتی دو نیروی هوایی و پدافند هوایی، با توان بالا از مرزهای هوایی کشور دفاع می نماییم و با هرگونه تهدید خارجی برخورد قاطع خواهد شد.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق تصریح کرد: همراهی، همدلی و همکاری پدافند هوایی و نیروی هوایی باعث همپوشانی خوبی در مأموریت دفاع از آسمان کشور و دفاع مستحکم هوایی برابر تهدیدات شده و دشمن به خوبی درک کرده است که نمی تواند چشم طمعی به کشورمان و تعرض به آسمان ایران اسلامی داشته باشد.
وی اضافه کرد: آمادگی رزمی بالای نیروی هوایی و توان بالای رصد، شناسایی و انهدام اهداف دشمن توسط پدافند هوایی در کمترین زمان ممکن می تواند مکمل هم باشد.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق خاطرنشان کرد: رصد و پایش آسمان کشور به صورت شبانه روزی انجام می شود و پدافند هوایی ارتش در صورت نیاز برای دفاع همه جانبه آمادگی کامل دارد.
امیر پرویز امنیت پایدار امروز کشور را مرهون چشمان بیدار و تیزبین پدافند هوایی دانست و اضافه کرد: آسمان ایران اسلامی خط قرمز نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و این نکته مهم را بارها در میدان های عمل به دشمنان این مرز و بوم اثبات نموده ایم که ما همیشه هوشیار و آماده از آسمان خود دفاع می نماییم و پاسخ ما به دشمن متجاوز محکم، قاطع و کوبنده است.
وی تاکید کرد: ما امنیت حریم هوایی کشورمان را به بهترین شکل ممکن تأمین می نماییم و هیچ تهدیدی را متوجه آسمان ایران عزیز ندانسته و فرزندان این مرز وبوم اجازه نخواهند داد هیچگونه تهدیدی متوجه میهن اسلامی و ملت عظیم الشأن ایران شود.
در ادامه این دیدار فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند هم در سخنانی اظهار داشت: پدافند هوایی ستون فقرات تأمین امنیت آسمان در هر کشوری به حساب می آید. در سالهای دفاع مقدس، پدافند هوایی بعنوان یکی از فرماندهی عملیاتی و مهم، زیرمجموعه ای از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و بعنوان بازوی اصلی سازمان رزم برای صیانت از آسمان ایران اسلامی شناخته می شد.
سرهنگ خلبان ستاد امید رضا ظهوریان یکی از افتخارات ماندگار کارکنان پدافند هوایی را حماسه عاشورایی سایت راداری سوباشی دانست و اضافه کرد: پدافند هوایی در تمام صحنه نبرد و عملیات های دوران دفاع مقدس خوش درخشید و عملیات انجام شده توسط پدافند هوایی بسیار ملموس، حائز اهمیت و سرنوشت ساز بود. امروزه هم یکی از افتخارات استثنایی پدافند هوایی حضور مقتدرانه برای امنیت فضای منطقه است.
سرهنگ خلبان ظهوریان خاطرنشان کرد: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی بوده و هستند اما همواره با عنایت خاص پروردگار و درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب و هدایت های معظم له ناکام مانده اند. امروزه هم خوشبختانه با حمایت های فرماندهی معظم کل قوا و با افزایش سطح آمادگی رزمی به چنان توانمندی در ابعاد مختلف دفاعی و پدافندی رسیده ایم که ایران اسلامی آمادگی پاسخ کوبنده به هرگونه اقدام نظامی ضد کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارد.

منبع: