نماینده مردم گرمی در مجلس: زنگ خطر مهاجرت جوانان از گرمی

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: محرومیت در شهرستان گرمی در حالی بیداد می کند که مردم این منطقه مرزی از دولتی که با تمام توان به آن رأی داده اند انتظار حمایت جدی دارند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، ولی اسماعیلی پس از ظهر شنبه در دیدار عمومی استاندار اردبیل با مردم شهرستان گرمی اظهار نمود: ایجاد تحول در منطقه محروم و مرزی شهرستان گرمی یکی از اولویت های دولت سیزدهم و مسئولان استان باشد، چونکه مردم این مناطق که اغلب ساکنان روستا و عشایر هستند، از دولتی که با رأی خودشان بر سر کار آمده انتظار حمایت جدی دارند که این چشم داشت کاملاً به حق است.
وی با تاکید بر مهاجرت قشر جوان از شهرستان گرمی این مساله را مشکل جدی و بحرانی سال های آتی گرمی دانست و اضافه کرد: در صورتیکه دولت به مردمان محروم شهرستان مرزی گرمی توجهی نداشته باشد در سال های آتی علناً فرد جوانی را در این شهرستان نخواهیم داشت، چونکه به دنبال بیکاری، تشدید وضعیت و مشکلات معیشتی و اقتصادی بیشتر جوانان زندگی در شهرهای بزرگ را به ابقاء در این شهر ترجیح می دهند.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی حاشیه نشینی، لطمه های اجتماعی همچون اعتیاد را از تبعات مهاجرت و مشکلات اقتصادی عنوان و اشاره کرد: تمام زمینه و زمینه های لازم برای ایجاد اشتغال گسترده در شهرستان گرمی مهیاست اما همتی که بتواند از این شرایط به نحو احسن و به نفع مردم منطقه استفاده نماید، نداریم.
اسماعیلی همین طور اشاره کرد: چند باب کارخانه بزرگ در شهرستان گرمی هم اکنون آماده بهره برداری است و در صورت تلاش و حمایت مسئولان تا چند ماه آتی با ظرفیت بالای اشتغال می توانیم شاهد راه اندازی این مجموعه های تولیدی و صنعتی در منطقه باشیم.
وی ضمن گلایه از دولت به سبب بی توجهی به مردم مناطق محروم و مرزی اذعان کرد: دولتی که مردمی است و از بطن همین مردم برخاسته باید طرفدار محرومان و اقشار دهک پایین جامعه باشد و بطور قطع در صورتیکه عملکرد دولت فعلی حتی ذره ای مغایر این مسئله مهم باشد، مجلس که متشکل از نمایندگان همین مردم محروم است هیچ گاه حمایتی از این دولت هم سو با تحقق خواسته های آن نخواهد داشت.

منطقه آزاد حق مسلم مردم گرمی است
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: منطقه آزاد تجاری که یک موهبت اصلی برای رونق مناطق محروم بشمار می رود و به اتفاق نظر مجمع نمایندگان در مجلس باید این مناطق در نقاط مرزی کشور راه اندازی شود انتظار داریم دولت و مسئولان استانی در امتداد ایجاد این منطقه تجاری در شهرستان گرمی اقدام نمایند.
اسماعیلی ایجاد منطقه آزاد تجاری استان اردبیل به مرکزیت شهرستان گرمی را یک ضرورت عنوان و بیان کرد: مردم این مناطق در طول سالهای قبل جز محرومیت و مشکلات سخت اقتصادی و معیشتی چیزی عایدشان نشده که می توان با ایجاد فرصت هایی همچون مناطق آزاد تجاری در بهبود اوضاع اقتصادی آنان کوشش کرد.
وی شهرستان گرمی را دارای قدمت چند هزار ساله دانست و اظهار داشت: من صراحتاً به مسئولان استان و دولت مردمی می گویم اگر به داد مردم منطقه مرزی گرمی نرسید با تشدید مهاجرت در این منطقه خواهیم دید که در سالهای آتی هیچیک از جوانان منطقه حاضر به دوام زندگی در این نقطه از استان نخواهند بود و تنها راه لطمه شناسی این مسئله بدون تعلل و فوت وقت تلاش در امتداد ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصاد گرمی است.
‏‬نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در آخر به خبرهای خوب اقتصادی در ماه های آتی از طرف دولت اشاره و اذعان کرد: تا یکی دو ماه آتی مردم عملکرد انقلابی و برکت این دولت را در سفره خود حس خواهند کرد.