فریب نوری زاد رو شد؛ مبارزه سیاسی با سس گوجه فرنگی!

آذر: ویدئوی ساختگی محمد نوری زاد در فضای مجازی سر و صدا کرد و بازخوردهای مختلفی را به همراه داشت.
به گزارش خبرگزاری مهر، در دو روز گذشته انتشار دو فیلم متناقض و متفاوت از لحظه ورود محمد نوری زاد فعال و فتنه گر آشوب های سال ۸۸ به منزلش در شبکه های اجتماعی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و موجی از تأسف و تمسخر و هجو را درباره او و سناریوسازی هالیوودی اش به معرض نمایش گذاشته است. فیلمی که با دیدنش شک می کنید که آیا این یک فیلم طنز است یا جدی! ماجرا از این مقرر است که این محکوم امنیتی در فیلم اول در صورتیکه عصا به دست دارد، به سختی راه می رود و سر و صورتش بطورمثال خونین است و از سرش قطرات خون درحال چکیده است، وارد منزلش می شود و با لحنی عوام فریبانه رو به دوربین می گوید: «سلام عزیزانم… من به پای همسرم و مادرم افتادم و به آنها سپاس گفتم… من به پای شما مردم خوب هم افتاده ام. اصلاً من و دیگر زندانیان سیاسی چیزی برای خودمان و خانواده مان نمی خواهیم ما هرچه می خواهیم برای مردم و سرزمینمان می خواهیم… به من گفتند تو آزادی در صورتیکه من در اعتصاب غذا بودم و….».
هنوز چیزی از انتشار فیلم اول نگذشته بود که روز بعد فیلم دوم ورود او به منزلش در فضایی کاملاً متفاوت از فیلم اول در شبکه های اجتماعی منتشر گردید و دست نوری زاد و تیم پشت صحنه او را رو کرد. در این ویدئوی کوتاه که گویا بصورت خصوصی برای خانواده ضبط شده است، محمد نوری زاد با همان لباس های قبلی اما این دفعه بدون عصا و البته قبراق و سرحال وارد منزل می شود و نزدیکانش را در آغوش می گیرد! این در حالیست که دیگر خبری از خون های روی سر و پیشانی او نیست و او خیلی سرحال و قبراق همراهانش را در آغوش می کشد و با آنها خوش و بش می کند!
انتشار فیلم دوم در فضای مجازی با سرعت زیادی در فضای مجازی پخش گردید و باردیگر عمق دغل بازی و فریب کاری این محکومان امنیتی را برای مردم آشکار کرد. با روحیه طنازی که از ایرانیان سراغ داریم هیچ بعید نبود که واکنش ها به این دو فیلم کوتاه پر از طنز و استهزاء و هجو نوری زاد و هم کیشان او باشد. تعدادی از فعالان مجازی فیلم نوری زاد را تلاشی برای براندازی با گریم سس گوجه فرنگی نامیدند و گریم دروغین او را مورد تمسخر قرار دادند. یکی از کاربران توئیتر با اشاره به این نمایش خنده دار نوشته است: «نوری زاد سس گوجه فرنگی روی صورتش ریخته و به شکلی وانمود می کند که گویی در زندان شکنجه شده است».
دروغ های این تندروهای سیاسی وقتی جالب تر می شود که بدانید مدتی پیش نعمت احمدی وکیل اصلاح طلب در گفتگو با «مشرق» پرده از این مدل نمایش های سیاسی برداشته و اظهار داشته بود: «همه پرونده های مربوط به شکنجه و تجاوز که نزد من می آوردند دروغ است؛ حتی ماجرای سپیده پورآقایی و ترانه موسوی نیز از بیخ و بن دروغ بود، من این مساله را برای کروبی تعریف کردم، اما وی گفت راوی تجاوز با من صادقانه حرف زده است. من به ایشان گفتم چگونه برای ماجرایی به این مهمی هیچ سندی ندارید جز یک راوی!».

منبع: