زاکانی: عربستان لکه ننگی بر پهنه سرزمین های اسلامی است

به گزارش آذر شهردار تهران اظهار داشت: عربستان دست نشانده آمریکا و لکه ننگی در پهنه سرزمین های اسلامی است که البته مکان های شریف را نیز قبضه کرده است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، علیرضا زاکانی در دومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین که امروز (سه شنبه) در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: آنچه صدها سال ملت ها را در بند کشید، استکبار و استبداد بود و این دولبه قیچی تلاش کردند تا با غارت منابع ملت ها آزادی و پیشرفت را از آنها بگیرند.
وی بیان کرد: با غارت امکانات ملت ها از یک سو و حضور عناصر وابسته به سلطه از طرف دیگر موجب می شد ملت ها روز به روز ضعیف تر و مستکبران پر اشتیاق تر برای ذبح منابع ملت ها شوند.
شهردار تهران اضافه کرد: پس از مدتی مستبدان نیابتی کارکرد استکبارگران را ایفا کردند تا آنچه آنها می خواهند را با حداقل هزینه برایشان فراهم آورند، البته در گام دیگر تلاش کردند تا با نمونه سازی های فرهنگ غرب، دل ملت ها را از آن خود کنند، در این رابطه کشورهایی مانند امارات مسیری را طی کردند تا در ظاهر ملت ها را مجذوب خود کنند و حتی تلاش دارند با عربستان گوی سبقت را از هم بربایند.
زاکانی با اشاره به سه قدرت دین، مردم و رهبری دینی، افزود: پیام انقلاب اسلامی و نمایان شدن این سه قدرت برای ملت ها جذابیت داشت پس دیری نپایید این پیام در منطقه به خودباوری انجامید و مسیر را به سویی سوق داد که نتیجه آن موجب شد سیمای منطقه تغییر یابد.
وی اظهار داشت: امام (ره) و رهبر انقلاب امید را در دل مقاومت زنده کردند و مقاومت ملت ها شکل گرفت و راه دیگری به روی جامعه گشوده شد. شهردار تهران با اعلان اینکه بعد از این دوره آمریکا کوشش کرد چیرگی خودرا در قلب جهان و غرب آسیا محقق کند، اضافه کرد: یکی از عوامل ناکام ماندن آمریکا در این امر، انقلاب اسلامی بعنوان عامل اساسی بود و بعد از آن شاهد حمله وحشیانه آمریکا به افغانستان، عراق و سوریه بودیم تا نقشه آنها برای شکل گیری یک خاورمیانه بزرگ و نوین عملی شود تا تمام خاورمیانه به نظام یکپارچه غربی تبدیل گردد، اما این تلاش ها ناکامی پشت ناکامی به دنبال داشت و بعد از آن شکست لبنان و جنگ ۳۳ روزه شرایط جدیدی را رقم زد. زاکانی اضافه کرد: در این میان آمریکا به ایران، عراق و سوریه توجه داشت اما جنگ ۳۳ روزه ورق را برگرداند و تلاش ها برای حرکت و برداشتن غده سرطانی اسرائیل شرایط جدیدی را ایجاد کرد. محور مقاومت شرایطی را تجربه نمود و کام دشمنان را تلخ و ملت ها را شاد کرد. وی با اعلان اینکه امروز انقلاب اسلامی کمر استکبار را شکست و دیگر تلاش آنها برای تسلط بر یمن بی فایده است، اشاره کرد: یمن با پیشینه ای پر افتخار در اسلام، نقش آفرینی در جهان اسلام را در پیش دارد و ملت یمن راهبرد امتحان در این حوزه را به خوبی پشت سر گذاشته اند. شهردار تهران با اشاره به جنگ ۷ ساله رژیم صهیونیستی در یمن و مقاومت این کشور، اضافه کرد: ملت یمن با هویتی اسلامی و با دست خالی در مقابل جهان استکبار می جنگد و ۷ سال است یمن با ایستادگی خود پیام محور مقاومت را به جهان صادر کرده است و هر بار که عربستان و امارات بعنوان دست نشانده های استکبار دست به تهاجم می زنند، بصیرت مردم یمن نشان میدهد که دست آمریکا و اسرائیل در این میان به خوبی نمایان است. زاکانی اضافه کرد: عربستان دست نشانده آمریکا و لکه ننگی در پهنه سرزمین های اسلامی است که البته مکان های شریف را نیز قبضه کرده است. وی اظهار داشت: ملت یمن اسوه و الگویی است که حکایت از اوج قدرت مقاومت در مقابل دشمنان دارد و امروز آل سعود جان بر لب شده و در آینده پیروزی از آن ملت یمن است.

منبع: