ذوالفقاری: از ظرفیت های استانی در مراسم اربعین بیشتر استفاده می شود

به گزارش آذر رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اعلان اینکه باید از ظرفیت های استانی در ساماندهی قوی تر خدمات تغذیه و اسکان در مراسم اربعین بیشتر استفاده کنیم؛ اظهار داشت: ستاد مرکزی اربعین حسینی نقش هماهنگی و نظارت را بیشتر دنبال خواهدنمود.
به گزارش آذر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان انقلابی و تلاشگر کشور، اظهار داشت: امسال باتوجه به شرایط کرونائی و محدودیت سفری که از طرف دولت عراق اعلام شد؛ در نهایت اعزام پرواز هوایی با تعداد ۶۰ هزار نفر موافقت شد که خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته؛ مسیر رفت و برگشت به نحو مناسبی انجام شد.
ذوالفقاری با اعلان اینکه در سال ۹۸ اعزام زائر در حدود سه میلیون و هفتصد هزار نفر را در کشور داشتیم؛ اظهار داشت: باید اکنون این آمادگی در کشور به لحاظ زیرساختی و فنی فراهم گردد که در وضعیت غیر کرونائی و عادی امکان عزیمت تعداد ۴ الی ۵ میلیون نفر باشد.
وی در این خصوص اظهار داشت: مهم ترین نیاز در این عرصه، تقویت زیرساخت های ارتباطی شامل جاده ها و راههای مواصلاتی در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان است که باید اقدامات و سرمایه گذاری های لازم در این خصوص تدبیر شود.
موضوع استانی شدن اربعین از دیگر محورهای یاد شده ذوالفقاری در نشست امروز بود و در این خصوص اظهار داشت: استانی شدن از این جهت که تلاش نماییم ظرفیت های استانی در بخش موکب داران، نیازمندی ها در زمینه اسکان و تغذیه را بیشتر فعال نماییم و ستاد مرکزی اربعین بیشتر نقش هماهنگی و نظارت را بر عهده گیرد.
وی همین طور اظهار داشت: یکی دیگر از ضرورت های جدی در مراسم اربعین که باید سال آتی مورد توجه اساسی قرار گیرد؛ مساله بیمه برای همه زوار و همین طور خدمات درمانی سرپایی در کنار موکب داران است.

منبع: