با حکم قالیباف؛ سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس انتفاضه فلسطین شد

آذر: سید مجتبی ابطحی با حکم رییس مجلس شورای اسلامی بعنوان چهارمین دبیرکل کنفرانس بین المللی پشتیبانی از انتفاضه فلسطین برگزیده شد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، مراسم معارفه دبیرکل جدید کنفرانس انتفاضه فلسطین بامداد امروز(شنبه) با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت امورخارجه، برخی نهادها و سازمان های مردم نهاد توسط سید محمدجواد شوشتری رییس دفتر محمد باقر قالیباف به وی اعطا شد.
در این جلسه ابتدا سید محمدجواد شوشتری رییس دفتر رییس مجلس شورای اسلامی با اعلان اینکه قالیباف به سبب کسالت موفق به حضور در این نشست نشد، از زحمات امیرعبداللهیان و همکارانشان در دوره مدیریت قبلی این کنفرانس قدردانی کرد و برای ابطحی و همکاران وی در مدیریت جدید این کنفرانس آرزوی موفقیت کرد.
شوشتری اضافه کرد: الحمدالله باتوجه به سابقه ابطحی و آشنایی خوب او با کارهای دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی پشتیبانی از انتفاضه فلسطین از ابتدا، امیدواری ما برای توسعه و گسترش کارهای دبیرخانه برای پشتیبانی از انتفاضه فلسطین بیش از پیش است.
سید مجتبی ابطحی از کارشناسان ارشد حوزه غرب آسیا در وزارت امور خارجه است که از سال ۱۳۶۳ فعالیت در این عرصه را با دبیری سفارت در بیروت شروع کرد. وی از سال ۱۳۷۰ با استقرار در مجلس شورای اسلامی بعنوان عضو شورای عالی برگزاری نخستین کنفرانس پشتیبانی از انتفاضه فلسطین مشغول فعالیت شد.
وی سپس همزمان با ظهور بیداری اسلامی در منطقه عربی و شمال آفریقا در سال ۱۳۹۰ به مجمع جهانی بیداری اسلامی به دبیرکلی علی اکبر ولایتی پیوست و مسئول کارگروه فلسطین در این مجمع شد. برگزاری شش دوره کنفرانس بین المللی پشتیبانی از انتفاضه فلسطین، بیش از ۲۰ اجلاس جهانی بیداری اسلامی همچون کارهای ابطحی طی این دوران بوده است.
ابطحی با حفظ سمت در مجمع جهانی بیداری اسلامی، از طرف محمد باقر قالیباف بعنوان چهارمین دبیرکل کنفرانس بین المللی پشتیبانی از انتفاضه فلسطین برگزیده شد و کار خودرا از امروز شروع کرد. قبل از وی دکتر امیرعبداللهیان دستیار سابق رییس مجلس و وزیر فعلی خارجه عهده دار دبیرکلی این کنفرانس بود.

منبع: