صادقی عنوان کرد: افزایش ۸ درصدی صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف

آذر: مرکزی رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف کشور از افزایش 8 درصدی میزان صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف امسال نسبت به سال قبل آگاهی داد.

حجت الاسلام هادی صادقی یکشنبه سوم بهمن ماه در حاشیه برگزاری همایش صبر، تجلیل از فعالان و منتخبین شوراهای حل اختلاف و نیکوکاران عرصه صلح و سازش در اراک در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به عضویت ۳۲ هزار عضو شورای حل اختلاف در حدود هفت هزار شعبه سراسر کشور اظهار نمود: از این تعداد ۲۳ هزار نفر در شعب شهری و ۹ هزار نفر در شعب روستایی فعالیت دارند، شامل اعضاء، کارکنان دفاتر، ستادی و شعب اجرای احکام هستند و در بخش های مختلف فعالیت می نمایند.

وی بیان کرد: شوراهای حل اختلاف در سراسر کشور طی سال قبل به چهار میلیون و ۴۰۰ هزار پرونده رسیدگی کردند و امسال پیش بینی می شود که این میزان به پنج میلیون پرونده افزایش یابد و حدود ۴۶ درصد پرونده های ورودی به دستگاه قضائی در شوراهای حل اختلاف رسیدگی و حل و فصل می شود.

صادقی با اشاره به این که حدود ۳۲ درصد پرونده های وارده به شورای حل اختلاف در سال قبل به سازش ختم شده است، اضافه کرد: خوشبختانه با کوشش های صورت گرفته امسال میزان پرونده هایی که ختم به صلح و سازش شده به مرز ۴۰ درصد رسیده است که رشد حدود هشت درصدی داشته و امیدواریم این روند همچنان پیدا کند و به افزون بر ۴۰ درصد برسد.

وی اشاره کرد: افزایش میزان سازش پرونده های مطرح شده در شوراهای حل اختلاف تا ۵۰ درصد برای سال آینده هدفگذاری شده است و امیدواریم بتوانیم با کمک همکاران و ظرفیت مردمی این هدف محقق شود و یکی از این ظرفیت ها ستادهای صبر و صلح یاران در سراسر کشور است و همه مردمی که نیات خیرخواهانه دارند می توانند در قالب همکاری با ستاد صبر میزان صلح و سازش را در جامعه بالا برند.

صادقی اضافه کرد: ستادهای صبر در هر استانی زیر نظر رییس کل دادگستری و با تصدی گری معاونت توسعه حل اختلاف استان تشکیل و افرادی که واجد صلاحیت لازم باشندپس از بررسی های لازم عضو ستاد صبر شده و از ظرفیت خیرخواهانه مردمی آنان با صدور حکم برای سازش در اختلافات بهره برداری می شود و برای برقراری صلح و سازش در میان مردم فعالیت خواهند کرد.

منبع: