جوکار: اعضای هیئت رئیسه کمیته تفحص از نهاد ریاست جمهوری مشخص شدند

به گزارش آذر اعضای هیئت رئیسه کمیته تفحص از نهاد ریاست جمهوری در دولت های یازدهم و دوازدهم در جلسه امروز این کمیسیون انتخاب شدند.

به گزارش آذر به نقل از خانه ملت، محمدصالح جوکار درباره جلسه امروز (یکشنبه، ۱۰ بهمن ماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار نمود: در این نشست پیشنهادات نمایندگان بر طرح شور دوم نحوه تشکیل و فعالیتهای تشکل های صنفی و تخصصی با حضور کارشناسانی از مرکز پژوهش ها، وزارت کشور، نیروی انتظامی و سایر بخش های مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.
وی اضافه کرد: این پیشنهادات در مورد شرایط صدور مجوز برای تشکل های صنفی و همینطور شرایط صاحبان تشکل ها بود. همینطور بخشی از پیشنهادات نمایندگان در مورد شرایط افراد متقاضی درخواست مجوز تشکیل فعالیت تشکل های صنفی و تخصصی به کمیسیون عرضه شده بود.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس دامه داد: تعیین حداقل تعداد اعضای لازم برای دریافت پروانه فعالیت جهت تشکل های ملی و همینطور شورای صدور مجوز در سطح ملی و استانی با پیشنهادات نمایندگان اصلاح گردید.
جوکار افزود: در قسمتی دیگر از این جلسه، اعضای هیئت رئیسه، طرح تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در دوره های یازدهم و دوازدهم تعیین شد و بر این اساس آقای آصفری بعنوان رئیس و آقای فرخی میکال بعنوان نایب رییس اول و مقصودی هم بعنوان نایب رییس دوم انتخاب شدند.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: همینطور احسان ارکانی بعنوان دبیر هیئت تحقیق و تفحص انتخاب شدند که بعد از صدور حکم این افراد توسط رئیس مجلس، کار تحقیق و تفحص مذکور آغاز خواهد شد.

منبع: