عباس زاده مشکینی : همراهی روسیه با ایران در مذاکرات

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: روسیه در این دور از مذاکرات همراهی بسیار خوبی با ایران داشته و برای رفع تحریم ها میانجی گری می کند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار مهر با تمجید از عملکرد دولت در عرصه سیاست خارجی، اظهار نمود: دولت روحانی در عرصه سیاست خارجی به صورت یک سویه عمل می کرد و نگاه یک جانبه داشت، اما دولت فعلی در عرصه سیاست خارجی نگاه متوازن و چندجانبه دارد و به دنبال آن است که با همه کشورها تعامل خوبی را برقرار کند.
وی بیان نمود: علت آنکه هم اکنون دولت تقویت ارتباط با کشورهای همسایه و شرق را در دستور کار دارد، آن است که دولت سابق به مدت هشت سال ارتباط با کشورهای مذکور را مورد توجه قرار نداد و برای آنکه غفلت آنان از همسایگان و شرق جبران شود، لازم است دولت سیزدهم با سرعت بیشتری ارتباط با کشورهای همسایه و شرق را در دستور کار خود قرار دهد.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی درباره سفر اخیر رئیس جمهور به روسیه، اظهار داشت: روسیه کشور بزرگ، قدرتمند و شریک راهبردی جمهوری اسلامی ایران است، از طرفی، روسیه در این دور از مذاکرات وین خیلی خوب با ایران برای احقاق حقوقش همراهی می کند. ه
وی خاطرنشان کرد: همراهی روسیه با جمهوری اسلامی ایران در این دور از مذاکرات نسبت به دوره های گذشته به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.
عباس زاده مشکینی تصریح کرد: روسیه در مذاکرات وین پیگیر رفع تحریم های جمهوری اسلامی ایران است و در جاهایی که لازم است، به خوبی میانجی گری می کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این که حجم مراودات تجاری بین دو کشور افزایش قابل ملاحظه ای داشته است، خاطرنشان کرد: ایران هم برای روسیه از لحاظ مختلف همچون سیاسی و اقتصادی، کشور بسیار مهمی است و در سالهای گذشته هم همکاریهای خوبی درباره مسائل امنیتی بخصوص درباره مسائل سوریه داشتیم.
وی با اشاره به اینکه سفر اخیر رئیس جمهور به روسیه جهت توسعه روابط دو کشور انجام شد، اظهار داشت: مقدمات تنظیم یک تفاهمنامه بلندمدت بین ایران و روسیه فراهم گشته است، البته هنوز درباره جزئیات آن به نتیجه نرسیدیم و اقدامات کارشناسی در این حوزه در حال انجام می باشد.
عباس زاده مشکینی بیان نمود: بمحض آنکه سند همکاری بلندمدت بین ایران و روسیه آماده شود، این سند به امضای مسؤلان ارشد کشور خواهد رسید. مساله حائز اهمیت دیگر آن است که تقویت ارتباط ایران با یک کشور، نافی ارتباط با کشورهای دیگر نیست.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: بعضی از افراد و جریان های سیاسی داخلی ارتباطات کشور با همسایگان و شرق را برجسته نشان می دهند و به دنبال آن هستند که ارتباط با این کشورها متوقف شود، اما اساسا دولت اسیر این بازی ها و جنگ روانی نخواهد شد و مسیر درست خویش را در عرصه سیاست خارجی دنبال می کند.