تقویت زیرساخت های گردشگری روستای هدف گردشگری حسن آباد دامغان

به گزارش آذر سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از تقویت زیرساخت های گردشگری روستای هدف گردشگری حسن آباد دامغان اطلاع داد.
امیر کرم زاده در بازدید از روستای حسن آباد دامغان از پیشبینی اختصاص دو میلیاردریال اعتبار برای تقویت زیرساخت های گردشگری این روستا اطلاع داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اظهار داشت: حمایت همه جانبه از سرمایه گذاری در بخش گردشگری روستایی از اهداف اصلی این اداره کل است.
کرم زاده به مرمت قلعه حسن آباد با صرف ۱۵ میلیاردریال اعتبار اشاره نمود و اضافه کرد: در صورت سرمایه گذاری مالکان قلعه تاریخی روستای حسن آباد، این اداره کل آماده مشارکت در مرمت و اعطای تسهیلات ارزان است.
او افزود: تشکیل و تکمیل پرونده ثبتی بنای مدور و زیبای گنبد احمدخان واقع در مزار روستای حسن آباد دامغان، برای قرارگیری در لیست آثار ملی در دستور کار قرار می گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اشاره کرد: روستای هدف گردشگری حسن آباد در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب دامغان واقع شده است. قلعه تاریخی این روستا، سال قبل با شماره ۳۲۹۸۸ در لیست آثار ملی به ثبت رسید. کویر حاج علی قلی هم در نزدیکی این روستا واقع شده است.