گالری گویه با مدام آباد شروع به کار می کند

گالری گویه با نمایش نقاشی های بیوک ملکی با عنوان مدام آباد در روز جمعه 13 اسفند شروع به کار می کند.

به گزارش آذر به نقل از روابط عمومی گالری، «مدام آباد» عنوان مجموعه نقاشی های بیوک ملکی است که روز جمعه ۱۳ اسفند در گالری گویه همزمان با شروع به کار این گالری، به معرض نمایش گذاشته می شود.
این مجموعه از نقاشی های بیوک ملکی حاصل رجعت باردیگر ی او به نقاشی در دوران همه گیری کرونا، بعد از ۱۰ سال وقفه است. فواد نجم الدین در قسمتی از استیتمنت این نمایشگاه می گوید: «بیوک ملکی با همه تجربه های بالابلندش در شعر و ادبیات و تصویرگری، اگر یک اندوخته گرد آورده باشد، زبان رک، شخصی، بی پیرایه و صمیمی است که همزمان می تواند زبان و دریافت شخصی من و هر دیگری باشد که آثارش را می بیند، می خواند و یا می شنود.»
بیوک ملکی سال ۱۳۳۹ در قزوین به دنیا آمد. از نوجوانی بصورت خود آموخته نقاشی می کرد. سپس نقاشی و تصویرسازی را از کریم نصر آموخت. وی در کنار کارهای ادبی و سرودن شعر، نقاشی و تصویرسازی می کرد. سال ۸۵ نخستین تصویرسازی اش را برای کتاب شعر «از هوای صبح» که خودش آنرا سروده بود، انجام داد. ملکی تا حالا بیش از ۱۵ کتاب را تصویرسازی کرده است. سال ۸۸ تصویرسازی اش برای کتاب «مرد و میدان» توانست جایگاه دوم این رشته را در جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خود اختصاص دهد.
نمایشگاه «مدام آباد» روز جمعه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۰ در گالری گویه واقع در میدان هفت تیر، خیابان مشاهیر، تقاطع کوچه لطفی، شماره ۳۹ افتتاح می شودو تا ۱۹ اسفندماه ادامه خواهد داشت.