خطیب زاده: همه ایرانیان اوکراین را ترک کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلان اینکه مراحل اول و دوم خروج ایرانیان از اوکراین به انتها رسیده است، اصرار کرد که همه ایرانیان، اوکراین را ترک کنند.

به گزارش آذر به نقل از صدا و سیما، سعید خطیب زاده در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به این که برخی از ایرانیان در شهرهای مختلف اوکراین بصورت پراکنده با خواست خودشان باقی مانده اند، اضافه کرد: امروز تشویق کردیم همه ایرانیان مقیم، اوکراین را ترک کنند و بیش از این در اوکراین باقی نمانند.
او افزود: طبق گزارش های میدانی از مرزهای مختلف اوکراین همچون لهستان، رومانی، مولداوی و مجارستان؛ رفت و آمدها در این مرزها آرام انجام می شود و آن بحران اولیه در مورد ایرانیان تقریباً تمام شده است.
خطیب زاده با اعلان اینکه تلاش می نماییم یک پرواز دیگر را برای جمعه آماده نماییم، افزود: تا حالا فقط در شهر «ورشو» لهستان و شهرهای مرزی حدود ۶۰۰ نفر از ایرانیان اسکان داده شده اند و پذیرایی می شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به این که وضع در رومانی هم اینطور است، اظهار داشت: آمار بطور تصاعدی درحال افزایش است؛ البته تعدادی از ایرانیان در بعضی از شهرهای اوکراین هم حضور دارند و ما همه را تشویق می نماییم که به ما اطلاع بدهند در کدام شهرها هستند یا این که حرکت کنند تا بتوانیم مرحله سوم تسهیل خروج ایرانیان را در چند روز آینده کامل نماییم.