دعوت پارلمان عراق از مسجدی جهت شرکت در جلسه بررسی حمله موشکی اربیل

به گزارش آذر درپی حمله موشکی ایران به مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی در اربیل، پارلمان عراق از سفیر ایران در بغداد دعوت کرد تا در جلسه پارلمان حضور یابد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، حاکم الزاملی، نایب رئیس پارلمان عراق در گفتگو با خبرگزاری رسمی عراق(واع)، گفت، پارلمان عراق درمورد حمله موشکی ایران به اربیل موضع اتخاذ خواهد نمود و کمیته حقیقت یاب به اقلیم کردستان رفته و اطلاعاتی در این خصوص جمع آوری کرده است.
وی اظهار داشت که پارلمان عراق از ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد و همینطور وزیر امور داخلی کردستان دعوت کرده است که در جلسه پارلمان حضور یابند.
الزاملی تصریح کرد که پارلمان عراق از وزیر امور داخلی اقلیم کردستان خواسته است که گزارش مفصلی درمورد جزئیات این حمله عرضه نماید و جلسه پارلمان فردا یا پس فردا با حضور روسای فراکسیون ها و نمایندگان برگزار می شود.
نایب رییس پارلمان عراق در ادامه اظهار داشت که کمیته حقیقت یاب این مورد را بررسی خواهد کردد تا گزارش مفصلی جمع بندی شود و پیش از تهیه این گزارش نباید هیچ اطلاعاتی عرضه داد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح یکشنبه “مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست ها” مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن قرار داد.
علاوه بر این، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در یک سخنرانی در اینباره اظهار داشت: حمله موشکی سپاه در اربیل حاکمیت عراق را هدف نگرفت بلکه پایگاه جاسوسی موساد در آنجا را هدف قرار داد. آمریکایی ها پایگاهی برای صهیونیست ها در اقلیم کردستان عراق تاسیس کردند تا از آن بعنوان مقری برای انجام عملیات ضد امنیت جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند. ایران به هیچ وجه بر سر امنیت خود معامله نمی کند و ما پیش از این بارها به مسؤلان اقلیم کردستان اخطار داده بودیم اما متاسفانه این پایگاه عملیاتی ضد امنیت ما انجام داد ازاین رو جمهوری اسلامی ایران به این اقدام پاسخ داد.

منبع: