وزیر اطلاعات در هرمزگان: اقتدار اقتصادی کشور برگ برنده امنیت کشور است

به گزارش آذر وزیر اطلاعات اظهار داشت: افزایش توانمندی اقتدار اقتصادی کشور، برگ برنده امنیت پایدار کشور است.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در دیدار با نماینده، ولی فقیه در هرمزگان اظهار داشت: همزیستی مردم با تنوع قومیتی و امنیت مثال زدنی در هرمزگان نمونه خوبی برای مناطق دیگر کشور است.
وی ادامه داد: دولت مردمی و انقلابی حضرت آیت الله دکتر رییسی تمام تلاش خویش را برای حل مشکلات معیشتی و بی کاری در هرمزگان بکار می گیرد و حل مشکلات این استان در دستور کار دولت قرار دارد.
خطیب اظهار داشت: هرمزگان باتوجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی و وجود بندر شهید رجایی دروازه واردات و صادرات کشور است.
وزیر اطلاعات اضافه کرد: هرمزگان از لحاظ انرژی، صنایع، نفت، فولاد، پالایشگاه ها و آینده مَکران موقعیت ویژه ای در اقتصاد کشور دارد.
وی اظهار داشت: قاچاق در همه زمینه ها به اقتصاد کشور لطمه وارد می نماید که با آن به صورت جدی برخورد می شود.
خطیب اضافه کرد: حل مشکلات ته لنجی و طرح رزاق در هرمزگان در دستور کار دولت قرار دارد.
وزیر اطلاعات اظهار داشت: امنیت کشور مدیون، مجاهدت ها، جان فشانی ها و ایثار مجموعه های انتظامی، نظامی و اطلاعاتی کشور است.
وی اظهار داشت: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضد مرکز جاسوسی موساد نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است
خطیب اضافه کرد: امروزه شاهد صف بندی های جدید در جهان هستیم که کشور قدرتمند ایران نقش اساسی در این حوزه دارد.
وزیر اطلاعات ضمن اشاره به این که کشورهای غربی نیازمند توافق با ما هستند، اظهار داشت: ایران توانمندی ها و پیشرفت های هسته ای خویش را در زمینه صلح آمیز استفاده می نماید و مذاکره با ایران نشان از قدرت نظام ما دارد و این اقتدار را مرهون رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری هستیم.
وی ادامه داد: دشمن تمام توان خود در زمینه های جنگ اقتصادی، بکارگیری سرویسهای اطلاعاتی بیگانه، جنگ رسانه ای، جنگ فرهنگی و همسو کردن برخی کشورهای مرتجع ضد نظام اسلامی بکار گرفته است.
خطیب اظهار داشت: هرمزگان با عنایت به شرایط خاصی که دارد باید آمادگی لازم را برای شرایط اقتصادی رو به جلوی آینده کشور داشته باشد.
وزیر اطلاعات اظهار داشت: دشمن با دو اهرم فعالیتهای سنگین رسانه ای و فعالیتهای ضد امنیتی به دنبال فراهم کردن هرگونه صدمه و هنجار در جامعه است.
نماینده، ولی فقیه در هرمزگان هم اظهار داشت: دشمن تمام تلاش خویش را بکار گرفته تا به بنیان های اقتصادی کشور لطمه وارد کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده اضافه کرد: هرمزگان امنیت مثال زدنی دارد که همگی مرهون تلاش نیروهای امنیتی استان است.
وی اظهار داشت: هماهنگی نهادهای امنیتی در هرمزگان بی نظیر است که این نشان از همدلی نیروهای این مجموعه در استان دارد.
حجت الاسلام عبادی زاده اظهار داشت: نگرانی ما در هرمزگان در زمینه های مواد مخدر، قاچاق کالا و سوخت و بی کاری است.
امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: راه اندازی بازارچه های مرزی، ته لنجی و طرح رزاق در هرمزگان می تواند به حل مشکل بی کاری و اقتصاد معیشت خانواده ها کمک زیادی کند.
وی اظهار داشت: هرمزگان در مسائل امنیتی جز استانهای با سطح امنیتی بالا قرار دارد.
استاندار هرمزگان هم اظهار داشت: مهم ترین چالش پیش روی استان هرمزگان قاچاق سوخت است که در این حوزه نیازمند کمک وزارت خانه های اطلاعات، نفت و همه دستگاههای متولی هستیم.
مهدی دوستی اضافه کرد: تجارت دریایی و صید دریا از مشاغل اصلی مردم هرمزگان است که نیازمند قوانین ثابت و پایدار می باشد.
وی اظهار داشت: کار گروهی با وزرای اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت و وزیرکشور برای رفع مشکلات تجارت و صید دریای مردم هرمزگان تشکیل شده است.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: یکی دیگر از چالش های پیش روی استان جمعیت رو به رشد شهروندان بیگانه در جزایر است که باید ورود آنها به جزایر ممنوع شود.
در انتها این مراسم از تلاشهای مدیرکل سابق اطلاعات هرمزگان تقدیر و مدیرکل جدید ارائه شد.
وزیر اطلاعات همینطور به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام کرد و از روند کاری ستاد خبری اداره کل اطلاعات هرمزگان هم بازدید کرد.

منبع: