در سال ۱۴۰۱ اتفاق می افتد؛ اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان به بیمه کارگران ساختمانی

به گزارش آذر نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سال جاری با تصویب مجلس 12 هزار میلیارد تومان اعتبار به زیر پوشش قرار دادن تعداد کثیری از کارگران ساختمانی اختصاص می یابد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، سید غنی نظری ظهر دوشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان در جمع روحانیون و مبلغان دینی خلخال وظیفه اصلی نمایندگان مجلس را پیگیری مطالبات مردمی عنوان و اظهار نمود: متأسفانه در طول سنوات گذشته به سبب رکود و تحریم های تحمیلی وضعیت مردم شامل مستمری و بیمه مناسب نبوده اما امسال با تلاش دولت انقلاب در نظر داریم ۱۲ هزار میلیارد تومان به بحث بیمه کارگران ساختمانی اختصاص داده و بیمه اقشار تلاشگری همچون طلاب و روحانیون را نیز پیگیری نماییم.
وی با اشاره به اقدامات مجلس همزمان با شروع به کار دولت سیزدهم در کشور اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی سه اقدام مناسب را در چشم انداز توسعه ملی برنامه ریزی نموده است که یکی از این موارد همراهی دولت در بحث قطعی سازی جهش تولید مسکن می باشد که در همین رابطه دولت قول تحویل ۲ میلیون باب مسکن را امسال داده است.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: دومین اقدام مجلس در امتداد تعادل بخشی به عرضه کالاهای اساسی در جامعه تصویب و اجرای طرح تامین امنیت غذایی است که به دنبال مشکلاتی که در توزیع برخی اقلام اساسی همچون مرغ و روغن در کشور صورت گرفت مجلس چنین برنامه ای را ارائه و اجرا کرد که خوشبختانه خروجی این اقدام تا به امروز مناسب بوده است.
به گفته نظری دیگر اقدام مجلس شورای اسلامی رایگان کردن بهای اشتراک آب و گاز برای محرومان و مستضعفان بوده که این طرح نیز با پوشش حداکثری درحال اجراست.
روحانیون باید بیمه شوند
نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درباب امور مربوط به حوزه و روحانیت هم مجلس و هم دولت شرمنده این اقشار است اما اهتمام خواهیم داشت در سال ۱۴۰۱ به همراه پی گیری بیمه دیگر اقشار جامعه مقدمات لازم را برای پوشش بیمه روحانیون و طلاب انجام دهیم.
نظری از گرفتن سه مجوز راه اندازی خانه عالم در شهرستان خلخال با همراهی ستاد اجرای فرمان امام (ره) آگاهی داد و افزود: در کنار این مهم اعتباراتی به مساجد اختصاص داده خواهد شد تا معیشت قشر روحانیون و طلاب بهبود یابد.
وی با تاکید بر لزوم پرداخت مستمری به روحانیون اذعان کرد: اوقاف و امور خیریه می تواند با مدیریت سالم و هدفمند اموال خود با پرداخت مستمری به روحانیون گام مثبتی در پشتیبانی از این قشر بردارد.
وضعیت درآمدی کشور خوب نیست
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی وضعیت درآمدی کشور را گرفتار برخی تبعات دانست و اظهار نمود: اعمال و تحمیل ۳ هزار نوع تحریم مقابل ایران سبب شده تا وضعیت درآمدی کشور خوب نبوده اما با تلاش دولت انقلابی و همراهی مجلس این وضعیت بهبود خواهد یافت.
نظری اشاره کرد: در شروع به کار مجلس میزان فروش نفت ملی نزدیک ۳۰۰ بشکه و به ارزش ۱۹ هزار میلیارد تومان بود که این میزان اکنون با تلاش عاملان وزارت خارجه و نیز سایر وزرا به ۱۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و این آزادی عمل در فروش اموال ملی همچون نفت را نشان میدهد.
وی استقرار دولت انقلابی را در کنار استقامت مردم و رهنمودهای رهبری برای ترسیم افقی روشن در کشور بسیار مؤثر دانست و اضافه کرد: کوتاهی در حقوق مردم هیچ گاه اتفاق نیفتاده است و امید می رود با عملیاتی کردن مطالبات و خواسته های عموم مردم بتوانیم تأثیرات تحریم را در زندگی مردم به حداقل برسانیم.

منبع: