صوفی : رشد تولید راه خروج از بن بست های اقتصادی می باشد

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات درباره شعار امسال اظهار داشت: راه خروج از بن بست های اقتصادی مانند اشتغال، تورم و معیشت در گرو رشد تولید است و تولید نیز باید با دانش بنیان بودن همراه باشد.

علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح این که شعار سال ۱۴۰۱ «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» چگونه تحقق خواهد یافت، اظهار داشت: شعار سال جاری مقام معظم رهبری همراه با تحلیل کارشناسی بسیار قوی بود که در کنار یک استدلال از سیاست های مورد نیاز وضعیت کنونی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: راه خروج از بن بست های اقتصادی مانند اشتغال، تورم و معیشت در گرو رشد تولید است و بحث تولید در اینجا هم باید با دانش بنیان بودن همراه باشد.
دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات با ذکر نکاتی از بیانات مقام معظم رهبری در مورد شعار سال، تاکید کرد: نکته اول ارزش وجود نیروی انسانی جوان در کشور است، جوانان اهل فکر و دانشمند اگر میدان داشته باشند، می توانند در تمام عرصه ها نقش آفرین باشند. رشد در حوزه اشتغال آفرینی بخصوص در فضای مجازی را هم همین جوان ها ایجاد کردند.
صوفی افزود: اقتصاد باید به همین جوان های اهل فکر واگذار شود؛ چونکه حالا با پدیده های انحصارطلبی فسادآفرین هم مواجه هستیم، اما اگر جوانان وارد شوند، فرصت ها را از رانت خواران خواهند گرفت.
وی با بیان نکته دوم اظهار نمود: نکته بعدی هم نهی کردن مقام معظم رهبری از سطحی نگری شعار سال، مانند چاپ در سربرگ ها و تابلوهای تبلیغاتی است. ایشان خواهان پی بردن مسؤلان به عمق مطلب هستند که در جهاد تبیین هم مواضع خیلی خوب و دقیقی را اشاره فرمودند.
دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات ضمن اشاره به این که ابتدا هرکدام از دستگاههای اجرایی باید برنامه هایشان در خصوص عملی کردن شعار سال را اعلام کنند، اظهار داشت: بعد از اعلام برنامه دولت، مجلس هم باید بر اجرای آن برنامه ها نظارت کند و هر جا که آئین نامه ها مغایر با شعار است، اصلاح و یا قوانین جدید وضع شود.