قالیباف در صحن مجلس: افرادی که باید یارانه بگیرند حتما دریافت خواهند کرد

به گزارش آذر رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افرادی که باید یارانه دریافت نمایند، حتما یارانه به آنان تعلق می گیرد و مردم نباید در این حوزه نگران باشند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار نمود: هم اکنون ماهانه ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه کالاهای اساسی پرداخت می شود.
وی بیان نمود: بعضی از دهک ها هنوز یارانه معیشتی دریافت نکردند و به اعتقاد بنده بهتر بود این یارانه را به همه مردم می دادیم تا نگرانی هایی که در سطح جامعه به وجود آمده است، از بین برود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر ما یارانه کالاهای اساسی را به همه افراد می دادیم، ماهانه ۲، ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه بیشتری پرداخت می شد که مبلغ زیادی نیست و لازم است به این مساله توجه گردد.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی افزود: سامانه وزارت رفاه اشکالات زیادی دارد و مردم از این مورد گله مند هستند. بهتر است همه مردم را مشمول یارانه نماییم و بعد از ارزیابی ها به افرادی که درآمدشان بیشتر است و مشمول این طرح نمی شوند، از راه پیامک اطلاع دهیم که مشمول یارانه نمی شوند.
زنگنه تاکید کرد: این روزها خیلی از مردم به ما رجوع می کنند و در اینباره اعتراض دارند. بنده به صورت تلفنی با وزیر اقتصاد صحبت کردم و وی هم حرف بنده را پذیرفت. انتظار می رود رئیس مجلس شورای اسلامی این مورد را در جلسه سران قوا مطرح کند.
محمد باقر قالیباف در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: برپایه اعلام دولت، از ۱۰ دهک جامعه، ۹ دهک آنان شامل دریافت کمک معیشتی شده اند و پیشبینی های لازم هم در حال انجام می باشد. اشکالاتی به وجود آمده و بعضی از افراد هنوز یارانه دریافت نکرده اند، اما مردم مطمئن باشند افرادی که باید یارانه بگیرند، حتما یارانه دریافت خواهند کرد.
قالیباف با تاکید بر این که باید به سرعت اصلاحات لازم صورت گیرد و یارانه به جاماندگان تعلق گیرد، اظهار نمود: روز گذشته جلسه سران قوا برگزار شد و به صورت مفصل در اینباره بحث و تبادل نظر کردیم. پس از جلسه سران قوا قرارگاهی که مسئول اجرای این طرح است، تشکیل جلسه دادند تا بررسی نمایند. رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم مطمئن باشند حتی اگر با تأخیر هم باشد، یارانه به افراد و دهک هایی که باید، تعلق گیرد، حتما پرداخت خواهد شد و جای هیچگونه نگرانی نیست. فقط تفاوت میان دهک ها در زمینه مبلغ یارانه است که به بعضی از دهک ها ۳۰۰ هزار تومان و به برخی دیگر هم ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می شود.