پیام رهبر انقلاب اسلامی به فعالان حوزه جمعیت: کوشش برای افزایش نسل و پشتیبانی از خانواده از ضروری ترین فرائض است

آذر: رهبر معظم انقلاب کوشش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و چاره جوئی برای نجات کشور از آینده ی هولناک پیری جمعیت را سیاستی حیاتی و از ضروری ترین فرائض دانستند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی با تشکر از فعالان دلسوز حوزه جمعیت، کوشش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و چاره جوئی برای نجات کشور از آینده ی هولناک پیری جمعیت را سیاستی حیاتی و از ضروری ترین فرائض دانستند.
متن پیام که امروز در نشست ستاد ملی جمعیت توسط دکتر فروتن دبیر ستاد قرائت شد، به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام به همه ی کسانی که دلسوزانه و عاقبت اندیشانه به فعالیت در زمینه ی جمعیت روی آورده اند، و با تشکر از مسئولانی که در مجلس و دولت به چاره جوئی برای نجات کشور از آینده ی هولناک پیری جمعیت میپردازند، بار دیگر تاکید میکنم که کوشش برای افزایش نسل، و جوان شدن نیروی انسانی کشور و پشتیبانی از خانواده، یکی از ضروری ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است. این فریضه درباره ی افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگ ساز، تاکید بیشتر می یابد. این یک سیاست حیاتی برای آینده ی بلندمدت کشور عزیز ما است. جستجوهای صادقانه ی علمی نشان داده است که این سیاست را میتوان با پرهیز از همه ی آسیبهای محتمل یا موهوم پیش برد و آینده ی کشور را از آن بهره مند ساخت.
به دست اندکاران این حسنه ی ماندگار سفارش میکنم که در کنار تدابیر قانونی و امثال آن، به فرهنگ سازی در فضای عمومی و نیز در نظام بهداشتی اهمیت دهند.
توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنه ای

منبع: