سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد وزارت نفت باید ظرف دو هفته تکالیف قانونی خود در مورد قیر را اجرا نماید

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تعیین مهلت دو هفته ای برای وزارت نفت به منظور اجرای تکالیف قانونی در تخصیص قیر به دستگاههای اجرایی در نشست امروز این کمیسیون اطلاع داد.
عبدالجلال ایری در گفتگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان نمود: در جلسه امروز کمیسیون الزامات قانونی دستگاه ها در مورد قیر در بودجه سالجاری و سال قبل با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و دستگاههای اجرایی برگزار گردید. با عنایت به تکالیف قانونی در بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور وزارت نفت باید نسبت به تحویل معادل ۱۵۰ هزار میلیاردریال نفت خام و همینطور مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ معادل ۱۹۰ هزار میلیاردریال نفت خام به دستگاههای اجرایی اقدام نماید.
ایشان در ادامه اظهار نمود: با عنایت به اهمیت اختصاص قیر به دستگاه هایی اجرایی برای تکمیل پروژه های راهسازی در فصل گرم سال، وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع تر تعهدات قانونی خویش را اجرایی کند. وزارت نفت باید ظرف مدت دو هفته آینده نسبت به انجام تعهدات خود بر مبنای قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در ارتباط با اختصاص قیر به دستگاههای اجرایی اقدام نماید در غیر این صورت کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد نمود.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: با دستگاههای اجرایی که در این مورد اهمال کرده و نسبت به دریافت قیر خود اقدام نکرده اند، مطابق با قانون برخورد خواهد شد.

منبع: