حدادعادل در وبینار بانوان شورای ائتلاف سراسر کشور: سیاست شورا حضور نمایشی و تشریفاتی خانم ها نیست

به گزارش آذر رئیس شورای ائتلاف اظهار داشت: سیاست ما حضور نمایشی و تشریفاتی خانم ها نیست؛ حضور توده وار در مراسم های ملی برای ما کافی نیست و معتقدیم خانم ها باید در تصمیم گیری ها حضور داشته باشند

به گزارش آذر به نقل از مهر، غلامعلی حدادعادل در نشست مجازی بانوان شورای ائتلاف سراسر کشور عنوان کرد: همیشه در گفتگوها و مذاکرات با آقایان رؤسای ائتلاف استان ها بر این تاکید کرده ایم که سیاست شورای ائتلاف حضور نمایشی و تشریفاتی خانم ها نیست؛ حضور توده وار در مراسم های ملی برای ما کافی نیست و معتقدیم خانم ها باید در تصمیم گیری ها حضور داشته باشند.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: خانم ها را رکن مهمی از کار سیاسی خودمان می دانیم و معتقدیم باید غفلت ۴ ده گذشته را جبران نماییم. به صراحت می گویم که ما از ظرفیت این همه نیروی زن متدین انقلابی در این ۴۳ سال غفلت کرده ایم و هیچوقت آنطور که باید از این نیرو برای خدمت به انقلاب استفاده شایسته نشده است.
حدادعادل تصریح کرد: البته این که خانم ها در تصمیم گیری ها باید بیشتر جدی گرفته شوند راهی است که باید طی چند سال طی شود و با یک روز و دو روز یا دادن بخشنامه و سخنرانی صورت نمی گیرد. باید بارها و بارها به مسئولین نهادهای مختلف یادآوری نماییم که در میان خانم ها افراد نخبه مدیر دلسوز زیاد هستند و خانم ها را باید در اداره کشور جدی گرفت.
وی اضافه کرد: امروز اگر تشکیلات سیاسی ما پیش روی خود انتخابات ندارد، وظیفه ما کوشش برای حفظ نتیجه انتخابات قبلی است؛ روش آن هم این است که در مقابل غوغا سالاری عده ای که می گویند چاره حل مشکلات اقتصادی نیست و چاره سیاسی دارد و باید تسلیم آمریکا شویم، بایستیم و به دولت کمک نماییم که از این مرحله بگذرد.
حدادعادل خاطرنشان کرد: بعنوان انسان مسلمان ایرانی که صدها هزار شهید داده ایم تا استقلال کسب نماییم، حق نداریم این استقلال که با خون به دست آمده را تحویل آمریکا بدهیم و بگوییم بیا برای ما تصمیم بگیر.
رئیس شورای ائتلاف ضمن اشاره به گذشت حدود ۹ ماه از آغاز به کار دولت، اظهار داشت: تلاش آقای رئیسی این است که در مبحث مذاکرات منافع ملی کاملاً تأمین شود و مهم ترین کاری هم که امروز به آن مشغول می باشد، همین جراحی اقتصادی و تصمیماتی است که برای یارانه می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: دولت با صداقت وارد کار شجاعانه ای شده که دولت قبل جرأت انجامش را نداشت. البته تعبیر جرأت نداشتن، خوشبینانه ترین تعبیری است که من می توانم بکار ببرم. حالا این دولت آمده و تن به این کار داده است و ما باید از راه تبیین و توضیح مسائل به دولت کمک نماییم.
حدادعادل در ادامه و در پاسخ به سؤالات میهمانان این وبینار، توضیح داد: ما باید برای ترمیم شورای ائتلاف در سرتاسر کشور برنامه داشته باشیم و با تغییراتی که داریم در شورای ائتلاف مرکز ایجاد می نماییم، تا چند ماه دیگر نیروهای تازه نفس و جدیدی وارد شورای ائتلاف در دبیرخانه خواهند شد؛ سپس برای ترمیم شوراها در سرتاسر کشور هم برنامه ریزی خواهیم کرد و تا آخر سال عقب ماندگی ها را جبران می نماییم.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همینطور توضیح داد: به جهت اینکه مشخص شود کدامیک از نمایندگان معرفی شده توسط شورای ائتلاف از نظر کمی و کیفی چگونه عمل کرده اند چند ماه است طرحی را آماده کرده ایم که کلیات آن در شورای ائتلاف مرکز هم تصویب شده است و در چند ماه آینده اجرایی می شود.
وی اظهار داشت: در این طرح عملکرد نمایندگان را از راه خود شورای ائتلاف، نمایندگان و سایر ابزارهایی که در دسترس هست ارزیابی می نماییم و برای هر نماینده کارنامه ای درست می نماییم تا سلوکش با مردم، ساده زیستی و میزان خدمتگذاری اش مورد ارزیابی قرار گیرد تا برای انتخابات آینده به نحو مستدل و مستند بتوانیم به افراد بگوییم نمره قبولی آورده اند یا نه.
گفتنی است در این جلسه صمیمی که مسئولین امور بانوان شورای ائتلاف سراسر کشور حضور داشتند، برخی از افراد به بیان نکات و نظرات خود پرداختند و فاطمه قاسم پور، مسئول کمیته بانوان شورای ائتلاف هم توضیحاتی را درباره برنامه های آینده کمیته بانوان ارائه نمود.

منبع: