در گزارش آذر مطرح شد؛ مرتضوی: استاندار وقت خوزستان و شهردار آبادان باید محاکمه شوند

به گزارش آذر معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: ساختمان متروپل با وجود تخلف بسیار سنگین، با حضور استاندار وقت افتتاح شده و به همین خاطر شهردار، مسؤلان شورای شهر و استاندار وقت باید پاسخگو باشند.

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر، از برنامه رئیس جمهور برای سفر به آبادان و رسیدگی به وضعیت متروپل اظهار بی اطلاعی کرد و در ارتباط با اقدامات دولت برای آبادان خاطرنشان کرد: آبادان پاره تن ایران اسلامی و جمهوری اسلامی است و ملت ایران و دولتمردان به آبادان عشق می ورزند.
وی اظهار داشت: آبادان و خرمشهر مظهر مقاومت امت اسلامی و مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس است.
مرتضوی با تاکید بر این که آبادان دِین بزرگی به گردن همه ما دارد، اظهار نمود: دولت با تمام قوا در صدد است تا مشکلات بوجود آمده فراروی مردم عزیز و شریف آبادان که پیرامون حادثه متروپل بوجود آمده است را برطرف کند.
معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: مردم عزیز و شریف آبادان بدانند دولت ضمن این که با کانون داغ دیده بازماندگان و خانواده های مصیبت دیده اظهار همدردی و شریک دردشان است و برای درگذشتگان طلب مغفرت و آمرزش می کند، همواره در خدمت آبادان و مردم آن خواهد بود.
مرتضوی ضمن اشاره به طرح «متروپل» در آبادان، خاطرنشان کرد: ساختمان متروپل طرحی بوده که با مجوز شهرداری وقت راه اندازی شده و اساسا شهرداری در به نتیجه رسیدن این طرح مشارکت داشته و پروانه ساخت آن از جانب شهرداری صادر شده و در نهایت این مشارکت در شورای شهر به تصویب رسیده است. وی ادامه داد: ساختمان متروپل با وجود تخلف بسیار سنگینی که صورت گرفته، با حضور استاندار وقت و مسؤلان محلی افتتاح شده و به همین خاطر شهردار، مسؤلان شورای شهر و استاندار وقت باید در محاکم قضایی و دادگاه افکار عمومی پاسخگو باشند. معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: نگاه و تاکید دولت، برخورد با متخلفین است و تاکید داریم با هر کسی که در این طرح مرکتب تخلف شده، باید بدون مماشات و بخشایش برخورد شود.

منبع: