نیک بین: نورچشمی ها از راه شرکت ها وارد بدنه دولت شدند

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه شاهد می باشیم که بعضی از نورچشمی ها از راه شرکت ها استخدام شده اما در عنوانی دیگر در بدنه اجرایی دولت مشغول به کار می شوند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام جواد نیک بین در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بیان کرد: متاسفانه امروز در مجلس شورای اسلامی در زمینه قانون گذاری یا تنقیح قوانین به شکلی عمل شده که مجلس مورد هجمه قرار گرفته و مردم این پرسش را طرح می کنند که چرا مجلس انقلابی اینطور تصمیم گیری می کند. امروز یک فرد پس از ۲۰ سال کارکردن امنیت شغلی ندارد و همچنان ترس از اخراج دارد. ما شعار کوچک سازی دولت را سر می دهیم اما عملیاتی نشده است. امروز بخش عمده ای از بودجه در زمینه حقوق و مزایا صرف می شود. ما از بودجه عمرانی کشور می کاهیم و بر بودجه جاری می افزاییم.
نماینده کاشمر در ادامه اظهار نمود: متاسفانه قانون درستی برای ساماندهی کارکنان دولت نیز نداریم. حالا نیز شاهد استخدام نورچشمی ها هستیم. این نورچشمی ها بوسیله این شرکت های واسطه استخدام می شوند اما در عنوانی دیگر در ادارات دولتی مشغول به کار می شوند. به عنوان مثال یک نورچشمی با عنوان خدماتی استخدام شده اما در کار اداری مشغول به فعالیت دیگری می شود یا بوسیله پارتی بازی جایگاه این افراد در ادارات تغییر می کند.
نیک بین اظهار داشت: ساماندهی کارکنان باید بر طبق ظرفیت ها و استعدادها باشد نه اینکه یکی نورچشمی آقای نیک زاد یا بقیه بوده و بوسیله این شرکتها استخدام شوند و در عنوانی دیگر مشغول به کار گردد.