نماینده گرمی در مجلس تاکید کرد؛ بیله سوار و گرمی بهترین نقطه جهت راه اندازی منطقه آزاد

به گزارش آذر نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهرستان بیله سوار و گرمی بهترین نقطه در راه اندازی منطقه آزاد است چونکه زمینهای بلامعارض تا یک هزار و 200 هکتار در این منطقه مهیا است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، ولی اسماعیلی عصر سه شنبه در دیدار مردمی در گرمی اظهار نمود: منطقه آزاد از ارزش و اهمیت خاصی برخوردارست و باید با اولویت منطقه مرزی خصوصاً گمرکی بیله سوار و منطقه به هم پیوسته گرمی این محدوده مشخص و فعالیت خودرا شروع کند.
وی اشاره کرد: در این محدوده زمینهای بلامعارض بسیار زیادی وجود دارد که می تواند نقطه مطلوب جهت راه اندازی منطقه آزاد باشد تا به تدریج سایر مناطق استان نیز به این محدوده اضافه شده و توسعه منطقه آزاد را در محدوده وسیع تر شاهد باشیم.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای نخستین بار ۳۰ میلیارد تومان برای آبرسانی مناطق عشایری و ۲۴ میلیارد تومان نیز برای طرح های هادی روستایی به شهرستان گرمی اختصاص یافته است.
اسماعیلی در مورد آخرین وضعیت عملیاتی شدن مصوبات سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: قراری است با تامین زمین شهرک دامپروری و کارخانه تولید ظروف شیشه ای در شهرستان گرمی با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومان و اشتغال ۱۲۰ نفر راه اندازی شود.
وی پشتیبانی از واحدهای تولید شیرآلات بهداشتی و اجرای طرح توسعه این واحدهای تولیدی را تصریح کرد و اشاره کرد: برای کارخانه سیمان سفید گرمی نیز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده که انتظار می رود با همراهی اهالی و رفع معارض در واگذاری زمین، این مجموعه و کارخانه پلی اتیلن جم نیز در گرمی راه اندازی شود.

بعد از ۱۰ سال تأخیر سد کله سر اجرائی می شود
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی از تکمیل سدهای این شهرستان خصوصاً آبگیری کامل سد عمارت با ظرفیت ۱۱۸ میلیون متر مکعب در هفته دولت آگاهی داد و افزود: باید با اولویت شهرستان های گرمی و انگوت آبرسانی بوسیله این سد انجام شده و در صورت مازاد تولید، به سایر مناطق استان نیز انتقال آب صورت گیرد.
اسماعیلی از شروع عملیات راه اندازی سد کله سر با اختصاص ۲۷ میلیارد تومان آگاهی داد و بیان کرد: پس از گذشت ۱۰ سال تأخیر و تعلل راه اندازی این سد شروع شده و با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی عملیات راه اندازی این سد را شاهد خواهیم بود.
وی تکمیل سدهای سینه سر و تازه کند را نیز تصریح کرد و افزود: با هدف تامین آب آشامیدنی انگوت، سد تازه کند به بهره برداری خواهد رسید تا اهالی از آب این سد استفاده کنند.
اسماعیلی در مورد سد گیلارلو و تعیین تکلیف این دریاچه گردشگری اظهار نمود: سه میلیون متر مکعب آب این سد است که زیرساخت های گردشگری نیز فراهم شده و مدیریت این منطقه به میراث فرهنگی و صنایع دستی سپرده شده تا از ظرفیت این منطقه گردشگری در جذب گردشگران و مسافران استفاده گردد.
وی در مورد سیل اخیر و خسارت وارده به کشاورزان و دامداران منطقه اشاره کرد: تلاش می نماییم تا بوسیله سازمان مدیریت بحران و حوادث جبران خسارات برای لطمه دیدگان صورت گیرد.
اسماعیلی از خط کشی مسیر ترددی پنج کیلومتری ورودی گرمی و تکمیل راه های مواصلاتی این شهرستان آگاهی داد و اظهار داشت: از محل تهاتر نفت برای محور گرمی به بیله سوار در مجموع سال قبل و امسال ۱۸۰ میلیارد تومان منابع تخصیص یافته تا سرعت اجرای این پروژه را شاهد باشیم.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی از تکمیل راه گرمی به موران به طول ۱۰ کیلومتر و تکمیل دیگر طرح های زیرساختی در این شهرستان آگاهی داد و اضافه کرد: طرح نهضت ملی مسکن هر چند با تعلل روبه رو شده اما در شهرستان گرمی از بین یک هزار و ۲۰۰ ثبت نام کننده تنها هفت متقاضی موفق به پرداخت ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه شده در صورتیکه در بهترین نقطه شهر گرمی راه اندازی این واحدهای مسکونی را شاهد می باشیم.

منبع: