عین اللهی در حاشیه هیئت دولت: افراد بالای دوازده سال واکسن یادآوری کرونا را تزریق کنند

به گزارش آذر وزیر بهداشت و درمان اظهار داشت: سفارش ما به مردم این است که افراد بالای دوازده سال واکسن یادآوری را تزریق کنند؛ بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس و ایام محرم ممکنست انتقال ویروس را افزایش دهد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت کشور، قبل از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این هفته در وزارت بهداشت یک سری بازدیدها و افتتاح ها داشتیم. در بیمارستان سید الشهدا در اصفهان پروژه های مختلفی در امتداد درمان بیماران سرطانی افتتاح کردیم.
وی عنوان کرد: دستگاه جدیدی برای انهدام تومور تهیه کردیم که این دستگاه کاملاً نقطه ای عمل می کند و فقط خود تومور را از بین می برد.
وزیر بهداشت و درمان اشاره کرد: در اقلید نیز طرح خوبی را در کلینیک امام جعفر صادق ایجاد کردیم. یکی از اشکالات حوزه سلامت کشور این است که سرطان سینه در خانم ها دیر تشخیص داده می شود که در آنجا دستگاه پیشرفته ماموگرافی افتتاح شده است.
عین اللهی اضافه کرد: در ایران شهر مشکلات درمانی وجود دارد، بیمارستان مادر و کودک در آنجا نیز آماده افتتاح است. همین طور پروژه مربوط به سوختگی در این شهر مورد بازدید قرار گرفت. در چابهار نیز بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی درحال راه اندازی و بهره برداری است.
وی اشاره کرد: دی ماه سویه امیکرون کرونا به کشور ما آمد، دو ماه طول کشید که به سبب واکسیناسیون فراوان در حجم کوتاه مدت این اتفاق رقم خورد. واکسیناسیون ایمنی دائمی نمی دهد و پس از مدتی ایمنی کاسته می شود. اخیراً تغییراتی در امیکرون به وجود آمده و جهش جدید با سرعت بیشتری که دارد، می تواند بیماری زایی بوجود آورد.
وزیر بهداشت افزود: ما از واکسیناسیون به عنوان «یادآوری» نام می بریم و سفارش ما به مردم که البته کمک بسیاری دراین زمینه به ما کردند این است که افراد بالای دوازده سال واکسن یادآوری را تزریق کنند. ما بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس، ایام محرم را داریم که ممکنست ویروس را منتقل کنند و بالا برند.
تکمیل می شود…

منبع: