حاجی دلیگانی : تشکیل وزارت بازرگانی به تولید ملی صدمه می زند

به گزارش آذر، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تشکیل وزارت بازرگانی سبب می شود تولید داخلی آسیب ببیند و مدیران بیشتر به سَمت واردات بروند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد تشکیل وزارت بازرگانی، اظهار داشت: بنده با تشکیل وزارت بازرگانی مخالفم، چون که این کار سبب می شود تولید داخلی آسیب ببیند و مدیران بخش های مختلف بیشتر به سمت واردات بروند.
وی متذکر شد: تشکیل وزارت بازرگانی برخلاف قانون برنامه ششم توسعه است و برای آنکه به تصویب برسد، به دو سوم آرای نمایندگان نیاز دارد.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: البته این نخستین بار نیست که بحث تفکیک وزارت صمت مطرح می شود و در مجلس قبل هم این مورد در مجلس مطرح و تصویب گردید اما به علت بار مالی، از جانب شورای نگهبان رد شد.
وی تصریح کرد: به جای آنکه وزارت صمت تفکیک شود، فردی باید وزیر صنعت، معدن و تجارت شود که توانمندی ها لازم برای اداره بخش بازرگانی و صنعت را به صورت توأمان داشته باشد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تشکیل وزارت خانه جدید بسیار زمان بر است و برای دولت هزینه های زیادی بوجود می آورد. از طرفی سبب می شود که هرگاه مجلس بخواهد از ابزارهای نظارتی خود استفاده نماید، دولتی ها بگویند که فعلا این وزارت خانه نوپا است و از تفکیک آن زمان زیادی نگذشته است.
حاجی دلیگانی اظهار داشت: پیشنهاد بنده آن است که به جای تفکیک وزارت صمت، ادارات کل استانی این وزارت خانه تفکیک شود، بگونه ای که در هر استان یک اداره بازرگانی و یک اداره صنایع و معادن وجود داشته باشد.

منبع: