الهیان: کمیسیون امنیت ملی بر پرونده مهسا امینی نظارت می کند

به گزارش آذر، یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: این کمیسیون بر پرونده ˮمهسا امینیˮ تا آخر نظارت خواهد داشت.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، زهره الهیان نماینده مردم تهران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:
«خبر درگذشت ⁧مهسا امینی⁩ بسیار ناراحت کننده است.
‏ضمن تسلیت به خانواده محترم ایشان از نیروی انتظامی پیگیری صورت گرفته که مشخص شد، به دستور فرماندهی نیروی انتظامی فورا تیم بازرسی تشکیل شده تا اگر تخلفی صورت گرفته باشد با خاطی برخورد جدی و درخور صورت گیرد.
از آنجائیکه خاطر مردم عزیز از این اتفاق تأثر بار جریحه دار شده تیم بازرسی و قوه قضاییه در اعلام نتیجه پرونده به افکار عمومی تسریع کنند.
‏کمیسیون امنیت مجلس بر این پرونده تا آخر نظارت خواهد داشت.
ضمنا پزشکی قانونی اعلام نموده هیچگونه آثار برخورد فیزیکی و ضرب و جرح مشاهده نشده و همینطور در سوابق پزشکی ⁧ مهسا امینی⁩ زمینه بیماری قلبی و صرع از کودکی وجود داشته است.»
مهسا امینی دختر ۲۲ ساله ای بود که چهارشنبه هفته گذشته از جانب نیروهای گشت ارشاد بازداشت شد. به دنبال آن اعلام گردید وی همان روز دستگیری در بازداشتگاه وزرای تهران سکته کرده است، وی که در حالت کما در بیمارستان کسری بستری بود پس از ظهر روز جمعه ۲۵ شهریور درگذشت.
فرماندهی انتظامی تهران بزرگ هم روز گذشته و پس از فوت مهسا امینی در اطلاعیه ای اعلام نمود: «در اجرای دستور فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص رسیدگی دقیق به این مورد به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در همان ساعات اولیه حادثه فوق بلافاصله رسیدگی به آن بدون هیچگونه ملاحظه ای در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت. بر مبنای نتایج به دست آمده و بازنگری دوربین های مداربسته نامبرده روز سه شنبه مورخ ۲۲ شهریورماه جاری به همراه برخی از افراد به علت پوشش نامناسب توسط ماموران پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ و به منظور دریافت تعهد و توجیه به یکی از مقرهای پلیس هدایت شدند که وی در جمع سایر رجوع کنندگان در سالن اجتماعات به صورت ناگهانی بیهوش شده و بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به نزدیک ترین بیمارستان جهت مداوا منتقل شده که متاسفانه اقدامات درمانی مثمر ثمر واقع نشد.
لازم به ذکر است تصاویر ضبط شده دوربین های مداربسته از لحظه ورود وی به مقر انتظامی تا انتقال توسط اورژانس به رویت خانواده وی رسیده است.
توضیح این که بر مبنای رسیدگی دقیق به عمل آمده از زمان انتقال وی به خودرو و همینطور در مکان مزبور هیچگونه برخورد فیزیکی با ایشان انجام نشده است.

منبع: