باقری در دیدار با معاون وزیر خارجه مجارستان: جنگ و تحریم به علت مجازات انسان های بیگناه محکوم است

آذر: به گزارش آذر، معاون سیاسی وزارت امور خارجه اظهار داشت: ایران به همان اندازه که جنگ را به علت کشتار بدون تبعیض انسان مردود می داند تحریم را هم به علت مجازات بدون تبعیض انسان ها محکوم می کند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در آغاز تور اروپایی و سفر به چند کشور اروپایی وارد بوداپست، پایتخت مجارستان شد و در اولین برنامه با پیتر استرای، معاون سیاست امنیتی و انرژی وزارت امور خارجه مجارستان ملاقات و گفتگو کرد.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به سفر سال قبل وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان به ایران و برگزاری دومین دور کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران خاطرنشان کرد: اراده سیاسی مقام های دو کشور برای تحکیم روابط دوجانبه پشتوانه محکمی برای فعالان اقتصادی در گسترش همکاریهای تجاری و اقتصادی میان ایران و مجارستان است.
باقری ضمن اشاره به جریان داشتن جنگ در اروپا، بر سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با جنگ تصریح کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری که متحمل خسارات و صدمات ۸ سال جنگ تحمیلی و ۴ دهه تحریم شده، به همان اندازه که جنگ را به علت “کشتار بدون تبعیض انسان” مردود می داند تحریم را هم به علت “مجازات بدون تبعیض انسان ها” محکوم می کند.
مذاکره کننده ارشد کشورمان ضمن اشاره به آخرین تحولات مذاکرات رفع تحریم خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی طرف ها برای دادن “تعهدات پایدار” را عامل حصول سریع توافق و “پایبندی به تعهدات” را ضامن حفظ و استمرار توافق می داند.

منبع: