فرمانده سپاه همدان: ۷۰۰ نفر در اعتراضات اخیر در استان همدان دستگیر شدند

به گزارش آذر، همدان فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار داشت: ۷۰۰ نفر در استان همدان به دنبال اعتراضات اخیر دستگیر شدند که ۸۰ درصد افراد دستگیر شده زیر ۲۵ سال بودند.
سردار مظاهر مجیدی پنجشنبه ۱۴ مهرماه در بیست و هفتمین مجمع فرماندهان، مسؤلان و پیشکسوتانِ راه جهاد سپاه پاسداران استان همدان که در جهت گرامیداشت سردار شهید همدانی و شهدای گرانقدر استان برگزار شد، خطاب به فرماندهان دوران دفاع مقدس در جهت روشنگری مسائل چند وقت اخیر، اظهار نمود: خداراشکر اتفاقات و اعتراضات اخیر در استان همدان بیشتر از دو روز طول نکشید و به سرعت مقابل مزدوران و فتنه گران از جانب جهادگران ایستادگی و مقابله شد.
وی ادامه داد: دشمن این دفعه منسجم تر و با امکانات بیشتر و سازماندهی بیشتر تلاش در هدایت فتنه ها داشت و مشاهده کردیم افراد متفرقه ای از سایر استان ها وارد همدان شدند و قصد تعرض به مساجدی هم چون امامزاده عبدالله(ع) را داشتند.
فرمانده سپاه استان همدان خاطرنشان کرد: ۷۰۰ نفر در استان همدان به دنبال اعتراضات اخیر دستگیر شدند که ۸۰ درصد افراد دستگیر شده زیر ۲۵ سال بودند و به اعتقاد بنده خیلی از آنها با ارزش ها و اندیشه های انقلاب اسلامی به خوبی آشنا نبودند و ناآگاه بودند که مورد سوءاستفاده دشمن قرار گرفتند و ما در همان ابتدا افراد آموزش دیده که اهل استان همدان نبودند و توسط دشمن سازماندهی شده بودند را توسط نیروهای جهادیمان دستگیر کردیم.
مجیدی خاطرنشان کرد: خیلی از آنها با تبیین و تشریح ارزش های انقلاب اسلامی که از جانب همکاران ما برای آنها شکل گرفت اظهار پشیمانی کردند که نشان داده است چقدر لازم است قبل از بروز این اتفاقات جوانان را آگاه نماییم.
وی تصریح کرد: در روز دوم نیروهای بسیج را در سطح استان همراه نیروی انتظامی بسیج کردیم تا با اغتشاشات و جنجال فتنه گران به منظور حفظ امنیت مردم مقابله کنند و سازماندهی و فرماندهی نیروهایمان در بهترین حالت اجرایی انجام شد.
مجیدی بیان نمود: یک زمانی آموزش و پرورش ما به صورت کلی رها شده بود اما در شرایط کنونی انتظار داریم مسائل انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانان بخصوص در مدارس ما به خوبی شرح داده شود تا این رخنه بوجود آمده ترمیم و اصلاح شود؛ دشمن به دنبال سوءاستفاده از مشکلات جوانان است.
ایشان در ادامه با تکیه بر این که خدمتگزاری به یادگاران دفاع مقدس توفیق بسیار بزرگی است، مطرح کرد: سالجاری با عنایت به این که قرارگاهی در ارتباط با سردار شهید همدانی در استان شکل گرفته لازم است در این راه تمام تلاش خویش را برای برگزاری هر چه بهتر مراسمات به کار بگیریم.
فرمانده سپاه همدان افزود: برخی افراد نادان و نفهم برخی توهین ها روانه شهید همدانی کردند در صورتیکه بزرگترین افتخار فرمانده شهید ما دفاع از حرم بود؛ در بعضی شبکه ها اخباری در ارتباط با سردار فضلی منتشر و تلاش می کنند تاثیرگذاری این بزرگان را کمرنگ جلوه دهند.
مجیدی اظهار نمود: سال آینده کنگره دوم شهدای استان برگزار می شود و از تمامی عزیزان و یادگاران پرافتخار دفاع مقدس تقاضای کمک داریم تا بتوانیم این فرهنگ شهادت و جهاد را با پخش کتاب های جهادی بیشتر از پیش منتشر نماییم.
او در آخر اظهار داشت: امیدواریم شأن ۸۰۰۰ شهید استان بیشتر از پیش حفظ شود و ارزش ها و اندیشه های دفاع مقدس به بهترین شکل ممکن به نسل جوان گفته شود.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، در انتها این مراسم، آیین تقدیر از فرماندهان، جانبازان، یادگاران و خانواده های شهدا با حضور مسؤلان برگزار و از رشادت های به یاد ماندنی آنها تقدیر گردید.