ایستادگی، مقاومت، استکبارستیزی، جلیلی: دشمن می بیند امروز ایران بالاترین روابط اقتصادی را در سطح جهان برقرار می کند

به گزارش آذر، خراسان رضوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که امروز دشمن در مقابل ملت ما به درماندگی رسیده است، اظهار داشت: دشمنی که زمانی می گفت ایران اجازه ندارد حتی یک بشکه نفت بفروشد، می بیند امروز ایران بالاترین و گسترده ترین روابط اقتصادی را در سطح جهان برقرار می کند.
سعید جلیلی بامداد امروز در حرم مطهر رضوی(ع) و در بخش پایانی مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان مشهد، با اشاره به تصویب کاپیتولاسیون در مجلس ایران در زمان حکومت شاه به عنوان یکی از نمودهای زیاده خواهی های آمریکا، اظهار داشت: در آن هنگام امام(ره) مانع از اجرائی شدن این قانون شد، پس دشمن در چنین روزی به فکر تبعید امام(ره) افتاد و فکر می کرد دیگر با این کار می تواند به کارهای استکباری خود ادامه دهد، اما امام بزرگوار ما بذری را کاشت که ۱۴ سال بعد نهال داد و ملت ایران دعوت امام را که دعوت خدا و پیامبر(ص) بود، اجابت کرد.
وی افزود: ملت ایران با اجابت این دعوت راهی را در پیش گرفت که موجب شد تمام دنیا بگویند در ایران چه خبر است. در همین روز ۱۳ آبان دانش آموزانی به میدان آمدند و دعوت امام را لبیک گفتند و نهایتاً به خاک و خون کشیده شدند، چونکه خواهان اسلام و استقلال کشور بودند.
نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اعلان اینکه دشمن برای شکست انقلاب از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد، عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب، به جهت اینکه این حرکت در نطفه خفه شود و نظام اسلامی نتواند پای بگیرد، دشمن هر کاری از ترور گرفته تا اقدامات تجزیه طلبانه را مقابل ما انجام داد، اما نهایتاً دید هر چه بر دشمنی خود می افزاید، ملت ایران استوارتر می شود.
جلیلی با اعلان اینکه تمام دنیا در جنگ تحمیلی ۸ ساله به عراق کمک کردند، افزود: هر کشوری یک نوع سلاح و هواپیما به عراق می فروخت. شاه مقبور سعودی بعد از اتمام جنگ ۸ ساله، در مصاحبه ای اعلام نمود که فقط عربستان در این جنگ ۳۰ میلیارد دلار به صدام کمک کرد. ملت ما اینگونه ایستادگی کرد و موفق شد. امروز صدام کجاست و ملت ما در کجا قرار دارد؟
وی ادامه داد: وقتی دشمن دید ملت ما با سخت ترین عملیات نظامی از پا درنیامده است، فشارها و تحریم های اقتصادی را مقابل ما آغاز کرد و در سال ۹۷ هم نوبت به فشار حداکثری رسید. کسانی که ادعای بازار آزاد داشتند، یک تراکنش بانکی بین شهروند یک کشور ثالث با مردم ایران را تحمل نمی کردند. اما در این راهبردشان هم شکست خوردند و این چیزی است که خود مقامات آمریکایی هم به آن اعتراف کرده اند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت افزود: دشمن که از تمام امکانات برخوردارست و تمام توان خودرا مقابل ما به کار بست. پس چرا شکست خورد؟ در کشور ما ملتی به پا خاست که ایران را ظرف ایمان و آرمان خودش کرد و دشمن می داند در چنین حالتی کشور ما چه قدرتی را تولید می کند. ملت ما با اتکا به قدرت نرم و قدرت ایمانش توانست در جنگ سخت افزاری و اقتصادی پیروز شود. مزیت نسبی ملت ایران در این قدرت نرم است که دشمنان از فهم آن عاجزند اند.
جلیلی اشاره کرد: این از توفیقات ملت ایران است که دشمن بعد از چندین دهه هنوز نتوانسته است مولفه های اصلی قدرت ایران را بشناسد. این مولفه ها سبب شده است که نه فقط در داخل کشور، بلکه در هر نقطه دیگری از منطقه هم ملت ایران آمریکا و اسرائیل را شکست دهد. امروز خود مقامات آمریکایی اذعان می کنند که باوجود هزینه ۷ هزار میلیارد دلاری در عراق، نتوانستند چیزی در این کشور به دست بیاورند.
وی افزود: زمانی رژیم صهیونیستی هر گاه اراده می کرد، بخش هایی از سرزمین های اسلامی را به خاک خود ملحق می کرد و انواع جنایات را مرتکب می شد، اما امروز می خواهد به یکی از منابع انرژی لبنان در دریا تعرض کند، با قدرت مقاومت لبنان ناکام می ماند. این وضعیت امروز صحنه بین المللی است. امروز دشمن می بیند چه قدرتی با وجود تمام فشارها، در مقابل او قد برافراشته است.
نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اعلان اینکه امروز دشمن به کوشش های مذبوحانه روی آورده است، اظهار داشت: امروز دشمن تمام تلاش خودرا صرف جنگ نرم می کند، برای اینکه فهمیده است ملت ایران متکی بر یک قدرت نرم قوی است که از آرمان و ایمان او نشات می گیرد. این قدرت نرم سبب شده است ملت ایران تمام توطئه های دشمنان را پشت سر بگذارد.
جلیلی با تأکید بر این که دشمن می داند قدرت ما نشات گرفته شده از ایمان ماست و نه از جنگ افزارها، بیان کرد: قدرت ملت ما به جوانان و نوجوانانش است. ما فقط ۳۶ هزار دانش آموز شهید در دوران دفاع مقدس داشتیم. تنها از خراسان رضوی حدود ۱۴۰۰ دانش آموز جان خودرا در راه انقلاب فدا کردند.
وی با اشاره به تفاوت بین مردم سالادی دینی و دموکراسی غربی، اظهار داشت: در دموکراسی غربی مردم رایی می دهند و تمام می شود، اما در مردم سالاری دینی، اگر مردم رای دادند و جمهوری اسلامی را انتخاب کردند، با افتخار چهار فرزند خودرا هم در راه آن فدا می کنند. غرب حسرت داشتن افراد این چنینی را می خورد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت با اعلان اینکه تمام هدف دشمن این است که آن نسلی که در سال ۵۷ در ایران انقلاب کرد، دیگر تکرار نشود، اظهار داشت: امروز به غیر از فضای مجازی، بیش از ۲۵۰ شبکه ماهواره ای تنها در مورد ایران برنامه پخش می کنند، برای اینکه می خواهند آن نسل انقلابی دیگر تکرار نشود. خداوند دشمنان ما را از بین احمق ها آفرید. دشمن نمی فهمد توان ما برگرفته از قدرت نرم ماست. ما با اتکا بر قدرت نرم مان، دشمن را در جنگ سخت شکست دادیم، پس امروز هم می توانیم او را در جنگ نرم شکست دهیم.
جلیلی با اعلان اینکه حرکت های امروز دشمن مایه رسوایی اوست، افزود: دشمن فکر می کند با وجود شکست های بزرگی که در جنگ های اقتصادی و نظامی از ملت ما خورده است، امروز می تواند در عرصه فرهنگ با ملت ما مبارزه کند. این از حماقت و درماندگی دشمن ما ناشی می شود. امروز واضح ترین دروغ ها و رکیک ترین اهانت ها تبدیل به ابزار دشمن شده است. آیا این ها نشانه های درماندگی او نیست؟
وی با اعلان اینکه امروز نگاه ملت ما حتی از نگاهی که در جنگ تحمیلی داشت هم فراتر رفته است، اضافه کرد: دشمن می خواست نسلی که در دهه ۶۰ آن پیروزی ها را در جبهه های جنگ رقم زد، دیگر تکرار نشود، اما وقتی به سوریه متعرض شد، با حضور نسل دهه هفتادی ما در آن عرصه مواجه گردید و خیزش حججی ها را دید. دشمن ۸ سال جنگ را در سوریه دنبال کرد، اما جوانان دهه هفتادی ما مانع از پیروزی او شدند.
نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: حالا دشمن در تلاش است نگذارد دهه هشتادی ها و دهه نودی های ما چنین حماسه آفرینی هایی را تکرار کنند، اما شهید آرمان علی وردی، یک جوان دهه هشتادی بود که در مقابل اقدامات وحشیانه عمله های دشمن در تهران ایستاد. دشمن می بیند که موفقیت های نظام و انقلاب ما تنها با اتکای به جنگ افزارها به دست نیامده است و ریشه های عمیق دارد.
جلیلی با اعلان اینکه امروز دیگر دشمن ابزاری ندارد که مقابل ما به کار گیرد، عنوان کرد: پیشرفت بزرگی در انتظار ملت ایران است و تمام نگرانی دشمن این است که جوانان این ملت، خودشان ایرادها و کاستی های موجود را مرتفع کنند. دشمن می بیند که امروز دیگر نمی تواند کوچک ترین تعرضی به مقاومت لبنان کند و از فشار آوردن به دوستان ملت ایران در کشورهای منطقه عاجز است.
وی با تأکید بر این که امروز ملت ما به قله های پیشرفت نزدیک شده است، اشاره کرد: تمام نگرانی دشمن از بابت این است که دیگر نمی تواند در راه ملت ایران سنگ اندازی کند و می خواهد ملت ایران را از انتخابی که کرده است منصرف و منحرف کند و ملت ما به خوبی متوجه این مساله است. هرگاه دشمن فتنه ای را ایجاد کرده، ملت ایران با تمام قوت ایستادگی کرده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلان اینکه امروز دشمن کوشش های آخر خودرا انجام می دهد، اظهار داشت: زمانی دشمن اعلام می کرد که ایران نباید حتی سیم خاردار داشته باشد، اما امروز بیان می کند که نگران است جنگ افزارهای پیشرفته ساخت ایران صادر شوند. دشمنی که زمانی می گفت ایران اجازه ندارد حتی یک بشکه نفت بفروشد، می بیند امروز ایران بالاترین و گسترده ترین روابط اقتصادی را در سطح جهان برقرار می کند.
جلیلی افزود: دشمنی که روزی سخت ترین جنگ افزارها را مقابل ما به کار می گرفت، امروز به شکل گیری چند حرکت از سمت اراذل و اوباش مقابل ایران روی آورده است. این ها تنها نشان دهنده درماندگی دشمن است. ملت ما وقتی این فشارها و سنگ اندازی ها را در راه خود می بیند، ایمانش به این مسیر بیشتر می شود. ان شاءالله با همت آحاد ملت و نسل دهه نودی ما، موفقیت های کشورمان هر روز افزایش یابد.

منبع: