بازدید مخبر از مجتمع بندری شهید رجایی

به گزارش آذر، معاون اول رئیس جمهوری از بخش های مختلف مجتمع بندری شهید رجایی بازدید نمود.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، محمد مخبر در جریان سفر به استان هرمزگان، به همراه استاندار هرمزگان از بخش های مختلف مجتمع بندری شهید رجایی بازدید کرد و با توضیحات مدیرکل گمرکات استان در جریان آخرین وضعیت واردات و صادرات از این مجتمع قرار گرفت.
وی ضمن اشاره به آمار ورود و خروج کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: ظرفیت این بندر باید توسعه جدی پیدا کند، کشور به لحاظ ترانزیتی از موقعیت استثنایی برخوردار می باشد و با عنایت به گسترش روابط و همکاریهای تجاری با کشورهای همسایه شمالی لازم است این بندر آمادگی افزایش ورودی و خروجی کالا در جهت گسترش ترانزیت را داشته باشد.
معاون اول رئیس جمهور در حاشیه این بازدید و در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به بازدید امروز خود از منطقه بشاگرد، یکی از خصوصیت های دولت سیزدهم را دسترسی ساده مردم به مسئولین برشمرد و اظهار داشت: شخص رئیس جمهور به صورت مستمر در میان مردم حضور دارد و این روال باید تا آخرین زنجیره دولت ادامه داشته باشد، یعنی مردم باید بتوانند به مسئولین دولت از بخشدار تا رئیس جمهور دسترسی داشته باشند.
وی ادامه داد: بخشنامه ای که به تازگی در این خصوص ابلاغ گردید برای این بود که مدیران مکلف شوند با مردم ارتباطات وسیع و خوبی داشته باشند چون که تشخیص مسائل در پشت درهای بسته امکانپذیر نیست و با حضور در میان مردم از موضوعات و پیشنهاداتی آگاه می شویم که امکان ندارد در اتاق کار به این موضوعات دست پیدا کرد.
معاون اول رئیس جمهور ضمن اشاره به تصمیمات دولت برای حل مشکلات این منطقه، اظهار داشت: خوشبختانه بخشی زیادی از تصمیمات سفر رئیس جمهور و هم منویات مقام معظم رهبری در بشاگرد اجرا شده و بخشی هم هنوز باقی مانده که امیدوارم تا آخر سال تأمین اعتبار صورت گرفته و مسائل پیش روی آن مرتفع شود.
مخبر با اشاره به اینکه بشاگرد مردمانی خوب، دلسوز و فعال دارد، اظهار نمود: این شهرستان ظرفیت آنرا دارد که از وضعیت محرومیت بیرون برود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب بشاگرد باید توسط بشاگردی ها ساخته شود.