از سوی یک منبع مطلع در وزارت خارجه انجام شد تکذیب تماس مستقیم بلینکن با امیرعبداللهیان درباره ی حریق زندان اوین

به گزارش آذر، یک منبع باخبر در وزارت امور خارجه، اظهارات مطرح شده از طرف یکی از نمایندگان مجلس به نقل از وزیر امور خارجه درباب حریق زندان اوین را رد کرد و اظهار داشت: تماس مستقیم بلینکن با امیرعبداللهیان از اساس عاری از صحت است.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، بتازگی اظهاراتی از طرف نماینده کاشمر در منابع مختلف خبری درباب حریق زندان اوین به نقل از وزیر امور خارجه کشورمان مطرح گردیده است که برمبنای پیگیری خبرگزاری ایسنا در رابطه با صحت مطالب انتشار یافته دراین زمینه، یک منبع باخبر در وزارت امور خارجه در این رابطه اظهار داشت: “وزیر امور خارجه در یک جلسه بسته اظهار داشت که پیامی در شب حریق در اوین و در همین رابطه به نقل از وزیر خارجه آمریکا، توسط وزیر خارجه یک کشور منطقه به ایشان منتقل شد.”
وی افزود: پس تماس مستقیم بلینکن با امیرعبداللهیان از اساس عاری از صحت است.
بر اساس این گزارش، حجت الاسلام جواد نیک بین نماینده کاشمر چند روز پیش به نقل از امیر عبداللهیان در مورد شب حریق در زندان اوین در اظهاراتی اظهار داشته بود: « وزیر خارجه بیان کرد شبی که اوین آتش گرفت جدیدالورود خانه شدم، هنوز کتم را درنیاورده بودم که وزیر خارجه آمریکا زنگ زد و گفت ما چهار زندانی در اوین داریم که مقرر است تبادل شود. اتفاقی برایشان پیش نیاید؛ من گفتم خبری نیست؛ وزیر خارجه آمریکا ۴۰ دقیقه پیش از این که ما اطلاع داشته باشیم، اطلاع داشت. اوین را خودشان با آدم های خودشان آتش زدند.»

منبع: