در حاشیه جلسه دولت مطرح شد بهادری جهرمی: نتایج هدفمندی یارانه ها درحال نمایان شدن است

به گزارش آذر، سخنگوی دولت اظهار داشت: در حوزه ارزی با افزایش ۶۴ درصدی عرضه ارز در سامانه نیما در هشت ماه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل مواجهیم.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک شب یلدا اظهار نمود: عیدی دولت هم در این شب با واریز سود سهام عدالت شروع شده است. امیدواریم که این عیدی مناسبی برای شب یلدا باشد.
وی اضافه کرد: در جلسه امروز هیئت دولت با تقدیر از فعالیتهای قریب به یک ساله آقای امیری استاندار کرمانشاه، با انتصاب محمدطیب صحرایی بعنوان استاندار جدید این استان موافقت شد.
سخنگوی دولت افزود: در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گزارش هایی از برخی آمارهای بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و وزارت کار عرضه شد. گزارش وزیر اقتصاد حاکی از آغاز نمایان شدن آثار مثبت ناشی از سیاست مردمی سازی یارانه ها بود که بعنوان نمونه در قسمت تولیدات کشاورزی واردات خیلی از کالاهای اساسی در رابطه با این بخش کاهش قابل ملاحظه ای در همین مدت چندماه گذشته داشته است.
بهادری جهرمی اضافه کرد: روغن آفتابگردان ۴۰ درصد، گندم ۲۸ درصد، کنجاله ۶۰ درصد و ذرت ۱۶ درصد کاهش واردات داشته است. رشد اقتصادی تابستان سال قبل که یک درصد بوده سال جاری به ۳.۶ درصد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه ارزی هم با افزایش ۶۴ درصدی عرضه ارز در سامانه نیما در همین هشت ماه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل مواجهیم. در سال پیش ۱۹.۶ میلیارد دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده بود و سال جاری ۳۲.۱ میلیارد دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده است.
ادامه دارد