حاجی دلیگانی: مسؤلان بانک مرکزی عملکرد فعالانه ای در کنترل بازار ارز نداشتند

به گزارش آذر، یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مسؤلان بانک مرکزی در کنترل بازار ارز اظهار داشت که مسؤلان بانک مرکزی آن طور که باید و شاید، برخورد فعالانه ای نداشته و ورود نکردند.
حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با دلایل افزایش نرخ ارز اظهار داشت: مجموعه عوامل در افزایش نرخ ارز اثرگذار است چه این که در بحث ثبات و کاهش نرخ ارز هم به سلسله اقداماتی نیاز است نه این که تنها با درست شدن یک عامل، انتظار کاهش نرخ ارز را داشت.
وی در رابطه با تأثیر اغتشاشات در تلاطمات بازار ارز اظهار داشت: وقتی این گونه مباحث در کشور به وجود می آید، هزینه هایی را مترتب می کند که تاثیرات آن فوری مشخص نمی شود؛ این مورد تنها یکی از دلایل افزایش نرخ ارز است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملکرد مسؤلان بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز اظهار داشت: مسؤلان بانک مرکزی آنطور که باید و شاید، در این حوزه برخورد فعالانه نداشته و ورود نکردند.
حاجی دلیگانی اضافه کرد: لازم است مسؤلان بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز، فعالانه تر برخورد کنند و بنابراین هم شایعاتی در رابطه با ایجاد تغییرات در بانک مرکزی به گوش می رسد؛ در همین راستا مقرر است مجلس در جلسه یکشنبه هفته آینده در رابطه با دلایل افزایش نرخ ارز به مجلس توضیح دهند.

منبع: