دیدار صفری با وزیر فنی و حرفه ای جمهوری گینه

به گزارش آذر، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در مسافرت به گینه با آلفا باکاری باری، وزیر فنی و حرفه ای جمهوری گینه در محل این وزارت خانه ملاقات نمود.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، در این ملاقات دو طرف بر تمایل و اراده قوی دولت های متبوع خود بر گسترش همکاریهای دوجانبه میان ایران و گینه تاکید نمودند.
مهدی صفری، با ابراز خرسندی از حضور در گینه و ملاقات با وزیر فنی و حرفهای این کشور، به اراده کشورمان جهت حضور فعال در بحث آموزش فنی و حرفه ای گینه تصریح کرد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، ضمن اشاره به ظرفیت همکاری دو کشور، از وزیر گینه ای دعوت کرد با سفر به تهران، از توانمندیهای کشورمان در این عرصه بازدید نماید.
آلفا باکاری باری، وزیر فنی و حرفهای جمهوری گینه هم با استقبال از پیشنهادات مقام ایرانی، آمادگی وزارت خانه متبوع خود جهت توسعه همکاریهای میان دو کشور را اعلام نمود.
وزیر فنی و حرفه ای جمهوری گینه ضمن اشاره به ملاقات اخیر خود با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوناکری، به برنامه صادرات تراکتور از ایران به گینه، اشاره و اظهار امیدواری کرد این اتفاق در آینده نزدیک به وقوع بپیوندد.
مقام گینه ای قصد کشورش برای تنوع بخشی به مراکز عرضه دهنده خدمات به تعییر و نگهداری خودرو را یاد شده قرار داد و نسبت به همکاری با مجموعه های ایرانی در این حوزه اظهار امیدواری کرد.