معاون اول قوه قضاییه: مدیران ستادی از تجربیات مدیران استان ها استفاده کنند

به گزارش آذر، معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: برای حل معضلات دستگاه قضایی حتما از تجربه قضات و مدیران شاغل در صف قوه قضاییه یعنی دادسراها و محاکم استفاده نماییم.

به گزارش آذر به نقل از قوه قضاییه، چهارمین نشست هیات اندیشه ورزی حوزه در معاونت اول معاونت اول قوه قضاییه با حضور روسای کل دادگستری استانهای هرمزگان، گلستان، کرمانشاه، یزد، آذربایجان غربی، زنجان و البرز و برخی از مدیران ارشد ستاد قوه قضاییه با مبحث راهکارهای عملی کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری برگزار شد.

حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در این جلسه اظهار داشت: یکی از معضلات دستگاه قضایی، روند فزاینده ورودی پرونده به قوه قضاییه است که علت و منشاء آن الزاماً ارتباط به قوه قضاییه ندارد و نیازمند چاره موثر برای کاهش فشار به قضات و کارکنان است.

وی اضافه کرد: برخی راهکارهای کاهش پرونده نیازمند اصلاح قانون است و برخی هم با اتخاد تدابیر عملی و پیشگیرانه قابل تحقق است.

مصدق خاطرنشان کرد: مبنای ما اینست که برای حل معضلات دستگاه قضایی حتما از تجربه قضات و مدیران شاغل در صف قوه قضاییه یعنی دادسراها و محاکم استفاده نماییم و بدون لحاظ نظرات آنها، راهکارهایی که عرضه خواهد شد، انتزاعی و ابتر خواهد ماند.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: علت تشکیل هیئت های اندیشه وزری در معاونت اول هم همین رویکرد است و ما با استفاده از تجارب و راهکارهای عملی مدیران و قضات دادگستری ها واندیشمندان و پژوهشگران، تلاش می نماییم پیشنهادهای موثر خویش را به رئیس قوه قضاییه عرضه نماییم.

در ادامه این جلسه که به مدت ۴ ساعت به طول انجامید، روسای کل دادگستری استان تجارب و راهکارهای عملی خویش را در حوزه کاهش ورودی پرونده ها به اشتراک گذاشتند.

منبع: